ezyshop_2021for2021 | BeCommerce

BeCommerce en Mastercard bundelen de krachten om micro-ondernemingen en KMO’s in België te helpen met de opstap naar e-commerce

Odoo • Een foto met een geweldige onderschrift

Het Ezyshop-partnerschap gaat 2021 bedrijven digitale vaardigheden aanleren dit jaar te innoveren en hun bedrijf uit te breiden via een eigen webwinkel

Waterloo/Brussels, 20 April 2021 – Micro, small and medium enterprises (MSMEs) are the backbone of Belgium’s economy and they urgently require support in the current crisis. To help them innovate and thrive, BeCommerce and Mastercard are launching ”Ezyshop” – a free, upskill, coaching program open to existing MSMEs, e.g flowers, gifts, clothes, bakeries, etc., in need of e-commerce guidance to help expand their services and boost financial resilience. 

Mastercard, wereldwijde marktleider in betalingen en betaaltechnologie, zal samen met het ‘Mastercard Center for Inclusive Growth’, dat de wereldwijde duurzame economische groei en financiële inclusie bevordert, symbolisch minstens 2021 kleine ondernemingen in België helpen ondersteunen om hun eigen webwinkel op te zetten. Om dit programma uit te rollen ontvangt BeCommerce 200.000 dollar van het ‘Mastercard Impact Fund’.   

Samen met BeCommerce zal iedere winkelier die zich aanmeldt Shopitag webdesign ondersteuning en een abonnement voor de bouw en het hosten van hun webshop ontvangen voor een periode van twee maanden. BeCommerce, Mastercard en ‘The Center of Inclusive Growth’ zullen ook een praktische gids ontwikkelen die winkeliers wegwijs maakt in de e-commerce wereld. Zo kunnen ze er informatie (checklists en testimonials) vinden over de keuzes die er zijn qua betalingsplatformen zoals In-house of uitbesteed, om hen te helpen bij het maken van weloverwogen beslissingen. Bovendien zullen de handelaars gratis individuele coachingsgesprekken en feedback ontvangen om ervoor te zorgen dat ze koers blijven en hun doelen bereiken.  

BeCommerce Membership for one year will be included for free, which automatically gives business owners access to all market studies, networking events and conflict resolution systems. They will also have the option to sign up for a  compliance and security audit, allowing them to belong to a community of trusted webshops. 

Goed doen door goed te doen  

"Door samen te werken met een vertrouwde partner als BeCommerce helpen we micro-, kleine en middelgrote ondernemingen hun vaardigheden te ontwikkelen om de digitale economie te omarmen en een veerkrachtigere toekomst op te bouwen", aldus Payal Dalal, Senior Vicepresident, Social Impact, International Markets bij het Mastercard Center for Inclusive Growth.   


Het Belgische e-commercelandschap hinkt achterop de buurlanden  

According to UNIZO, the 2020 report of the Belgian union for self-employed entrepreneurs, Belgium has 1,166,223 SMEs with fewer than 49 employees. As the pandemic continues, a huge number of those companies have struggled to keep their businesses running and have lost almost their entire income. This has been especially the case for retail, where non-essential businesses have had to close and non-essential travel has been strictly limited. 

E-commerce groeide zienderogen: 80% van de Belgen die tijdens de eerste week van de pandemie online heeft besteld zegt ook verder online te blijven bestellen. Deze cijfers wijzen op een  belangrijke groeikans voor kleine en middelgrote ondernemingen en een manier om hun inkomsten/klanten te diversifiëren en te groeien, niet alleen in België, maar in heel Europa.  Bovendien zijn de Europese kampioenen in e-commerce, waarvan het VK, Duitsland,  Frankrijk en Nederland het peloton aanvoeren, allen buurlanden van België. De Belgische e-commerce heeft een belangrijke achterstand ten opzichte van deze koplopers.   

Sofie Geeroms, Managing Director van BeCommerce: "Duizenden gezinnen in België zijn afhankelijk van deze kleine ondernemingen en zij hebben het echt moeilijk in deze COVID crisis. Samen met zo'n ervaren en gerenommeerde partner als Mastercard, kunnen we deze Kmo's helpen met betaalbare tools en kennis opdat ze vertrouwen krijgen in e-commerce en daardoor kunnen groeien."  

“Small businesses are at the heart of our economy and by joining forces with BeCommerce, we hope our shared experiences will help these entrepreneurs deal with some of the challenges they are currently facing, including business unpredictability and loss of income. It’s important to be open to support and have an agile skillset when embracing new technologies and that’s our aim so their customers will grow and follow,” said Henri Dewaerheijd, Mastercard Country Manager BeLux. 




Over Mastercard

Mastercard is a global technology company in the payments industry. Our mission is to connect and power an inclusive, digital economy that benefits everyone, everywhere by making transactions safe, simple, smart and accessible. Using secure data and networks, partnerships and passion, our innovations and solutions help individuals, financial institutions, governments and businesses realize their greatest potential. Our decency quotient, or DQ, drives our culture and everything we do inside and outside of our company. With connections across more than 210 countries and territories, we are building a sustainable world that unlocks priceless possibilities for all.


Over Mastercard Center For Inclusive Growth

The Mastercard Center for Inclusive Growth advances equitable and sustainable economic growth and financial inclusion around the world. The Center leverages the company’s core assets and competencies, including data insights, expertise and technology, while administering the philanthropic Mastercard Impact Fund, to produce independent research, scale global programs and empower a community of thinkers, leaders and doers on the front lines of inclusive growth. For more information and to receive its latest insights, follow the Center on Twitter, @CNTR4growth, LinkedIn and subscribe to its newsletter.


Over BeCommerce

BeCommerce is the Belgian non-profit organization that brings together and represents companies active in the Belgian digital market. Through compliance and security audits, the BeCommerce trust mark ensures that the consumer recognizes safe online stores and that the online store enjoys the trust of the consumer.

www.becommerce.be