BCNL1_ART10 | BeCommerce

De nieuwe inschrijving op de Belgische e-Commerce site

Internet is de beste manier om een groeiende gemeenschap van kopers te hebben. Het belang bestaat erin dat zij zich abonneren op de nieuwsbrief om hen om te converteren in kopers. Het doel is de koper loyaal te maken, maar vergeet niet dat het vereenvoudigen van het hele online registratieproces door alleen de noodzakelijke informatie te vragen, des te meer voor een betere conversie zal zorgen. 

Odoo + afbeelding en tekst

 

Internet is de beste manier om een groeiende gemeenschap van kopers te hebben. Het belang bestaat erin dat zij zich abonneren op de nieuwsbrief om hen om te converteren in kopers. Het doel is de koper loyaal te maken, maar vergeet niet dat het vereenvoudigen van het hele online registratieproces door alleen de noodzakelijke informatie te vragen, des te meer voor een betere conversie zal zorgen. In maart ten opzichte van juni 2020 was de verlating aanzienlijk voor het merk Carrefour, zelfs in België. De gebruikerservaring staat centraal in de strategie van het merk om tegemoet te komen aan de eisen van zijn klanten.

Er was inderdaad een aanslag op het leven en een al te inclusieve marketingbenadering in het leven van de consumenten vastgesteld. De opname moest dus worden heroverwogen. Het telefoonnummer, bijvoorbeeld, werd uit het toepassingsgebied van het online-formulier verwijderd om de consument meer kans te geven vrij te zijn van alle bewegingen en handelingen van de aankoop.

Om het vertrouwen van de klanten te behouden en alle beoogde klanten tevreden te stellen, zijn andere processen in gang gezet, zoals het verminderen van het aantal onlinevragen dat aan klanten wordt gesteld of de invoering van een online-getrouwheidskaart. Een nieuwe vorm van loyaliteit is online geboren.

Met al deze nieuwe processen neemt het vertrouwen van de gebruikers toe. Hier zijn de resultaten die dit aantoonden: het bouncepercentage werd met meer dan 58% verminderd, het conversiepercentage ging bijna onmiddellijk van 40% naar 75% en zoals hierboven vermeld, ging het verlatingspercentage van 60% naar 25%.


Bron 

20/01/2021