BCNL1_ART3 | BeCommerce

De opmars van e-commerce: de consument heeft het lot van de werknemers in handen

Als gevolg van het Covid-19 zijn de detailhandel en de handel in het algemeen sterk getroffen en hebben tegenschokken teweeggebracht. Dit heeft zijn weerslag gehad op de digitale wereld en de omwenteling die deze heeft teweeggebracht in de teams en het personeel, die gewend zijn aan een volgehouden tempo. Vermoeidheid werd gevoeld tijdens deze nogal eigenaardige periode. 

Odoo + afbeelding en tekst

 

Als gevolg van het Covid-19 zijn de detailhandel en de handel in het algemeen sterk getroffen en hebben tegenschokken teweeggebracht. Dit heeft zijn weerslag gehad op de digitale wereld en de omwenteling die deze heeft teweeggebracht in de teams en het personeel, die gewend zijn aan een volgehouden tempo. Vermoeidheid werd gevoeld tijdens deze nogal eigenaardige periode. Improvisatie stond ook aan de basis van deze verandering. Verkopers gingen naar de logistici. Werknemers en arbeiders werden multi-geschoold voor meer efficiëntie. Grote groepen zoals Fnac-Darty in Frankrijk mikken op een aanzienlijke stijging van de resultaten over 10 jaar, met een verwachte omzet van 4 miljard euro tegen eind 2024.

Natuurlijk heeft deze crisis bedrijven ertoe aangezet te investeren in nieuwe activiteiten zoals e-commerce. In de uitvoerende organen van het bedrijf werd onmiddellijk het idee van drive en home deliveries ingevoerd, ondanks het kritieke en noodzakelijke gebrek aan beschermende uitrusting zoals hydro-alcoholische gels en maskers. Daar de tweede opsluiting werd voorzien en beter beheerd. Andere grote groepen, zoals Ikea, moesten zich aanpassen en zonder enige opleiding op het terrein zetten, en vindingrijkheid was het sleutelwoord, hetgeen leidde tot protesten van het personeel in december laatstleden.


Bron

29/01/2021