BCNL1_ART4 | BeCommerce

Liège Airport: een opheldering achter de Fedex storm

Slachtoffer van de huidige economische crisis zijn alle ondernemingen die met talrijke collectieve ontslagen worden geconfronteerd. Het omzetaandeel van de mastodont is enorm, we hebben het over miljoenen euro's. Wat vroeger de rijkdom van Luik was, is er niet meer. 

Odoo + afbeelding en tekst

 

Wat is er in Wallonië gebeurd op de luchthaven van Luik bij Fedex?

Slachtoffer van de huidige economische crisis zijn alle ondernemingen die met talrijke collectieve ontslagen worden geconfronteerd. Het omzetaandeel van de mastodont is enorm, we hebben het over miljoenen euro's. Wat vroeger de rijkdom van Luik was, is er niet meer. De Amerikaanse luchtvaartmaatschappij is niet langer in volle gang en kondigde aan dat tegen het einde van het jaar 671 banen zullen worden geschrapt, ondanks de groei van de activiteit. Fedex was een van de bedrijven die dit jaar een verbintenis moesten aangaan, maar de CEO besloot anders. Het valt nog te bezien of de ontslagvergoedingen toereikend zullen zijn.

Liège Cargo Agency is actief in het vrachtvervoer. In Luik worden namelijk pallets met Chinese producten opgeslagen die over heel Europa worden gedistribueerd. In 2 jaar tijd is het bedrijf slechts gegroeid tot 87 werknemers. Maar van de ene dag op de andere kunnen ze alles verliezen, dat wisten ze en dat is wat er met hen is gebeurd. Ze waren in volle gang in het jaar 2020, toen 120 ton goederen de luchthaven van Luik passeerden.

Over 3 jaar wil Belgium Air Services dus iets meer mensen in dienst nemen, momenteel beschikken zij over een honderdtal. Ze zijn op zoek naar mensen die vliegtuigen kunnen laden en lossen. Betere vooruitzichten liggen in het verschiet met de Chinese reus Alibaba.


Bron 

29/01/2021