BCNL1_ART4 | BeCommerce

7,2% van voedingsaankopen gebeurt online


De online verkoop van FMCG-producten is vandaag goed voor 7,2% van de totale markt wereldwijd, blijkt uit een studie van Kantar. Europa bevindt zich in het peloton, maar blijft ver achter op Azië, waar e-commerce goed is voor 15,3% van de markt.

De online verkoop van FMCG-producten is vandaag goed voor 7,2% van de totale markt wereldwijd, blijkt uit een studie van Kantar. Europa bevindt zich in het peloton, maar blijft ver achter op Azië, waar e-commerce goed is voor 15,3% van de markt.

In 2021 is de online verkoop van FMCG-producten met 15,8% gestegen in een markt die wereldwijd groeide met 2,1%, leert het rapport Winning Omnichannel van Kantar. Die totale groei, die dicht bij degene zit van die van vlak voor de pandemie, betekent dat de markt de winsten die het in 2020 realiseerde, heeft kunnen behouden. Vooral de e-commerce trok daarbij het laken naar zich toe, met een groei van 45,9% voor FMCG-producten.


Bron 

10/05/2022