BCNL1_ART5 | BeCommerce

Emmaus probeert te reageren op de concurrentie van e-commerce.

Om al diegenen die niet de mogelijkheid hebben om een Emaüs-winkel te bezoeken of zich hierover te laten informeren, de kans te geven om in te spelen op deze crisis, is het online tweedehands platform nu al toegankelijk voor internetgebruikers.

Odoo + afbeelding en tekst

 

Om al diegenen die niet de mogelijkheid hebben om een Emaüs-winkel te bezoeken of zich hierover te laten informeren, de kans te geven om in te spelen op deze crisis, is het online tweedehands platform nu al toegankelijk voor internetgebruikers.

Maar de vereniging bevindt zich niet in de kinderschoenen want in 2016 stond ze al aan de wieg van de digitale versie en kreeg ze de naam van het label Emaüs en andere spelers in de sociale en solidaire economie. Allerlei voorwerpen waren daar te vinden. In 2020 waren er 4 miljoen bezoekers.

Met de nieuwe " Tremma "-interface wil de vereniging zich op jongeren richten om onlinedonaties te bevorderen. Jongeren zijn erg betrokken en het resultaat is verbluffend. 

Natuurlijk zijn er andere concurrenten om de aandacht van deze specifieke internetgebruikers af te leiden. Vinted of LeBonCoin zijn zeer goed in het aantrekken van alle soorten klanten, maar ze zijn niet bedoeld om de meest achtergestelden te helpen.  Het valt nog te bezien wat ieders filosofie is.  Deze toegevoegde waarde gaat ten koste van de reuzen van de elektronische handel.


Bron

29/01/2021