Transportsector onder druk om over te schakelen op elektrisch vervoer
Volgens toonaangevende e-commerce- en productiebedrijven in Europa heeft het wegvervoer de hoogste prioriteit om de CO2-uitstoot te verminderen. Uit een nieuw rapport van Ipsos en Volvo Trucks blijkt dat bedrijven bereid zijn meer te betalen voor transportleveranciers met een lagere CO2-uitstoot.

Volgens toonaangevende e-commerce- en productiebedrijven in Europa heeft het wegvervoer de hoogste prioriteit om de CO2-uitstoot te verminderen. Uit een nieuw rapport van Ipsos en Volvo Trucks blijkt dat bedrijven bereid zijn meer te betalen voor transportleveranciers met een lagere CO2-uitstoot.
Onderzoeksbureau Ipsos heeft in opdracht van Volvo Trucks 100 grote e-commerce- en productiebedrijven in acht Europese landen (Duitsland, Frankrijk, Italië, Nederland, Noorwegen, Spanje, Verenigd Koninkrijk en Zweden) bevraagd over hun vraag naar transport zonder fossiele brandstoffen bij toekomstige aanbestedingen.
27/09/2022