BCNL1_NL | BeCommerce

Lp’s, boeken en kranten beleven tweede leven dankzij e-commerce

Steeds meer Belgische webwinkels veroveren plaats in BeCommerce Shopping 100 die beste 100 webwinkels actief op de Belgische markt oplijst

Brussel, 5 mei 2022 – Lp’s, boeken en kranten doen het steeds beter in de Belgische online markt.

ShopWeDo automatiseert met robots

Het Mechelse ShopWeDo zet robots in om pakjes te maken voor de webwinkels van Neuhaus en Brouwerij Palm. Via het magazijn van het Belgische e-commercebedrijf belevert ShopWeDo aan de E19 in Mechelen onlinebestellingen in heel Europa.






Waarom zou elke website een webshop moeten hebben?

De afgelopen jaren maken boekhandels en schoenenwinkels plaats voor een nieuwe concurrent: Webshops





7,2% van voedingsaankopen gebeurt online

De online verkoop van FMCG-producten is vandaag goed voor 7,2% van de totale markt wereldwijd, blijkt uit een studie van Kantar. Europa bevindt zich in het peloton, maar blijft ver achter op Azië, waar e-commerce goed is voor 15,3% van de markt.

Inkrimping van de pakketmarkt: naar een vertraging van de onlinehandel?

De inkrimping van de pakketmarkt lijkt steeds meer gevolgen te hebben voor bezorgers als bpost en PostNL.


Ikea pompt 3 miljard euro in winkelnetwerk

Ingka, dat de overgrote meerderheid van de winkels van het Zweedse meubelmerk Ikea uitbaat, investeert dit en komend jaar 3 miljard euro in zijn winkels.


Amazon trekt ten strijde tegen valse recensies

De e-commercereus neemt stappen tegen vier bedrijven die zich schuldig maakten aan het verkopen van valse recensies op Amazon.

Valse recensies zijn al jarenlang een probleem bij grote e-commerceplatformen zoals Amazon.

E-commerceplatform Shopify doet grootste overname ooit

De Canadese e-commerce gigant Shopify heeft de Amerikaanse fulfillmentspecialist Deliverr overgenomen voor maar liefst 2,1 miljard dollar. Dat is meteen de grootste acquisitie uit de geschiedenis van Shopify.

Belgische e-shops nemen het op tegen multinationale reuzen

Belgische webwinkels kunnen steeds beter concurreren met multinationale reuzen, zo blijkt uit cijfers van BeCommerce.

Bpost moet naar PostNL toegroeien en omgekeerd

 

Bpost Group heeft in het eerste kwartaal haar verwachtingen gehaald, ondanks een dubbele mokerslag in de pakjesmarkt, waardoor het 14,8 procent minder pakjes bezorgde