BCNL2_ART10 | BeCommerce

BETALINGSPROBLEMEN ZORGEN VOOR ACHTERGELATEN WINKELWAGENTJES IN WEBSHOPS (PAYPAL)


Belgische online verkopers rekenen op probleemloze betalingsoplossingen om de verkoopcijfers in de eindejaarsperiode op te krikken. Dat blijkt uit een studie uitgevoerd door Direct Research in opdracht van PayPal.

 

Belgische online verkopers rekenen op probleemloze betalingsoplossingen om de verkoopcijfers in de eindejaarsperiode op te krikken. Dat blijkt uit een studie uitgevoerd door Direct Research in opdracht van PayPal.

 

De feestdagen naderen met rasse schreden naderen. PayPal gaf Direct Research daarom de opdracht een studie uit te voeren bij 1500 kleine en middelgrote ondernemingen (kmo's) in België en Nederland om te achterhalen hoe bedrijven zich aangepast hebben aan de digitale marktplaats. De resultaten van de studie tonen aan dat meer dan de helft (61%) van de Belgische kmo's extra inspanningen leverde op het gebied van online verkoop tijdens de pandemie. Het blijkt eveneens dat de meeste verkopers (63%) ervan overtuigd zijn dat probleemloze betalingsoplossingen essentieel zijn om de verkoop aan te moedigen. Dat moet voorkomen dat virtuele winkelwagentjes achtergelaten worden.


Bron

25/11/2021