BCNL2_ART10 | BeCommerce

De uitdagingen voor de e-commercesector volgens online gigant Veepee


De uitdagingen in de sector van e-commerce zijn enorm. Tot deze uitdagingen behoren de economische, sociale, technologische en milieuaspecten die van invloed zijn op deze veranderingen. Explosie van tweedehands en circulaire e-commerce. Big data nemen toe en kunstmatige intelligentie is een drijvende kracht in deze belangrijke digitale evolutie. Veepee, Europa's toonaangevende flash-verkoopbedrijf neemt de huidige markttrends in de e-commerce sector onder de loep.

Odoo + afbeelding en tekst

 

De uitdagingen in de sector van e-commerce zijn enorm. Tot deze uitdagingen behoren de economische, sociale, technologische en milieuaspecten die van invloed zijn op deze veranderingen. Explosie van tweedehands en circulaire e-commerce. Big data nemen toe en kunstmatige intelligentie is een drijvende kracht in deze belangrijke digitale evolutie. Veepee, Europa's toonaangevende flash-verkoopbedrijf neemt de huidige markttrends in de e-commerce sector onder de loep. Er komen steeds meer klanten en de bestellingen stromen binnen. Alleen al in 2019 hebben de winkels een recordomzet van 600 miljard euro bereikt.

ReCommerce doet geleidelijk zijn intrede, maar wat is het? Het is de online tweedehands markt. Over 5 jaar verwachten wij een markt die met meer dan 15% per jaar groeit. Het is dus een markt van mogelijkheden en hij groeit meer en meer. Ecologisch en economisch gezien is iedereen een winnaar. Het is de gewoonte geworden van millennials en GenZ. In de toekomst zal elke economische speler rekening moeten houden met dit marketing aspect en zijn bevoorradingsketenmodel moeten herzien. Zelfs tot aan het ontwerp van de voorraden. AI zal deze marktvraag alleen maar versterken, aldus Jacques-Antoine Granjon, de uitvinder van Veepee. Retourenbeheer en Recycle voor kledingreparatie en wederverkoop zijn projecten die Veepee met succes wil afronden.

Voorspelling van de vraag en optimalisering van de voorraad zijn belangrijke gegevens om de gebruikerservaring te verbeteren en operationeel te zijn. Data-analyse is een open deur om klanten opnieuw aan te trekken. Dus een gepersonaliseerde aanbieding tegen een lagere kostprijs. Het bedrijf draait goed en heeft 72 miljoen leden, 54.000 flitsverkopen per jaar en ongeveer 5.000 werknemers die dag in dag uit werken om het bedrijf draaiende te houden. Big Data zijn steeds meer aanwezig in de strategie van ondernemingen. Online feiten en acties worden onder de loep genomen en geanalyseerd. Kunstmatige intelligentie speelt een aanzienlijke rol in het belang van een persoonlijke shopper. AI optimaliseert de toeleveringsketen en de voordelen kunnen alleen maar geoptimaliseerd worden. Algoritmen worden door elkaar geschud door al deze acties. Hyperpersonalisatie is aanwezig. Emotie heeft ook zijn plaats. Esthetiek, de creatieve kant van een site, speelt in de conversie tunnel.


Bron

05/03/2021