BCNL2_ART4 | BeCommerce

3+1 vragen om verspilling te vermijden in e-commerce



E-commerce is het snelst groeiende segment van de retailmarkt in Europa. En shoppers kunnen steeds makkelijker via social media, virtuele shopmomenten en zelfs via hun smartspeaker online bestellingen doen.

                

E-commerce is het snelst groeiende segment van de retailmarkt in Europa. En shoppers kunnen steeds makkelijker via social media, virtuele shopmomenten en zelfs via hun smartspeaker online bestellingen doen. Goed nieuws dus voor fabrikanten en dienstverleners, webshops en online retailers. Maar minder goed nieuws voor de supply chain en het milieu?

Shoppers hebben sinds de covidpandemie online verkoopkanalen definitief in hun hart gesloten. Maar niet elke webshop en elk product heeft kans tot slagen.

De online consument is namelijk meer dan ooit kritisch over zijn koopervaring en bindt zich minder makkelijk aan een specifiek merk of bepaalde webshop. Hij wilt een zo ruim mogelijke keuze, tegen de beste prijs, met het meest eenvoudige aankoopproces en de snelste levering zonder dat zijn pakje beschadigd geraakt. 


Bron 

04/05/2022