BCNL2_ART5 | BeCommerce

De rush op e-commerce wordt bevestigd, maar dit verschijnsel ivm cash is gloednieuw.

De tweede golf markeert de trend in het online winkelen. Het is en blijft de grote winnaar van het moment en voor onbepaalde tijd. Niemand weet wanneer deze crisis zal eindigen, maar één ding is zeker: onze koopintenties zijn niet meer die van het verleden. 

Odoo + afbeelding en tekst

 

De tweede golf markeert de trend in het online winkelen. Het is en blijft de grote winnaar van het moment en voor onbepaalde tijd. Niemand weet wanneer deze crisis zal eindigen, maar één ding is zeker: onze koopintenties zijn niet meer die van het verleden. E-commerce is goed voor de helft van de uitgaven van de Belgen. De jongeren onder de 26 jaar hebben veel minder uitgegeven via het digitale kanaal dan de 25-44-jarigen, die alle records op het gebied van aankopen met een globaal transactievolume tot 69% hebben gebroken. Deze stijging was ook merkbaar bij de 55-64-jarigen vanwege hun opsluiting en een hogere koopkracht dan bij de jongeren, met een stijging van 53%.

Digitale transacties en mobiele betalingen zijn gevestigde "gewoontes en gebruiken" geworden bij de hele Belgische bevolking. Een andere bevinding is dat de Belgen meer geld uit de geldautomaten halen. Het tegenovergestelde was de trend in het verleden. Bij een gedeeltelijk herstel van de economische activiteit zijn de terugtrekkingen ten opzichte van de jeugd licht gestegen. 


Bron 

22/01/2021