BCNL2_ART6 | BeCommerce

UNIZO's nieuwe verslag over e-commerce verwijst naar de vooruitgang van e-commerce onder zelfstandige winkeliers in concrete cijfers

Volgens Unizo stijgt de sociale verkoop met een marge van 70% versus 55%. Gedefinieerd als de enige manier om winst te maken, hebben onze zelfstandigen op deze nieuwe klomp gewed. Volgens een onderzoek onder 1.100 zelfstandige food en non-food retailers is 91% online aanwezig via sociale netwerken en een website, 55% verkoopt direct online of het nu gaat om gelovigen of niet-gelovigen.

Odoo + afbeelding en tekst

 

Volgens Unizo stijgt de sociale verkoop met een marge van 70% versus 55%. Gedefinieerd als de enige manier om winst te maken, hebben onze zelfstandigen op deze nieuwe klomp gewed. Volgens een onderzoek onder 1.100 zelfstandige food en non-food retailers is 91% online aanwezig via sociale netwerken en een website, 55% verkoopt direct online of het nu gaat om gelovigen of niet-gelovigen. Opgemerkt wordt dat 40% van de online verkopers ook in het buitenland verkoopt. Ondanks deze trend is er nog een lange weg te gaan om meer zelfstandige handelaren op de markt te krijgen om dat ook te doen.

Om ondernemerschap en innovatie te stimuleren, richt Vlaanderen zich op één-op-één gesprekken en coaching voor mensen die online willen verkopen. Nadeel voor gelovigen in de online verkoop is dat 64% van mening is dat zij naast de fysieke winkel ook verantwoordelijk moeten zijn voor het beheer en de controle van hun online verkoopkanalen. Meer dan de helft van de retailers verwacht een stijging van de omzet. Zeker, de hoge kosten in verband met e-commerce zijn voor de meeste retailers een demotiverende factor. Ondanks de concurrentie met de grote internationale spelers zal er op dit gebied dus een aanpassing moeten plaatsvinden.


Bron 

22/01/2021