BCNL2_ART8 | BeCommerce

Digital Ad Trust België reikt de eerste video labels uit

De beroemde Franstalige Belgische zender RTL TVI en DPG media zijn de eerste spelers die van dit kwaliteitslabel profiteren. De eisen waaraan moet worden voldaan zijn met VIA overeengekomen op basis van strenge normen. 

Odoo + afbeelding en tekst

 

De beroemde Franstalige Belgische zender RTL TVI en DPG media zijn de eerste spelers die van dit kwaliteitslabel profiteren. De eisen waaraan moet worden voldaan zijn met VIA overeengekomen op basis van strenge normen. Hieruit zijn een aantal eisen afgeleid; eisen op het gebied van merkveiligheid (brand safety), reclamefraude (ad fraud) en gegevensbescherming (die ook gelden voor display labels), gebruikerservaring en bekijkbaarheid (viewability) aangepast aan videoreclame. Gelabelde uitgevers moeten ten minste 68% bekijkbaarheid op vaste apparaten garanderen, tegenover 64% op mobiele apparaten.

Door het verkrijgen van dit label kan het merk RTL TVI deze internetgebruikers een unieke, hoogwaardige ervaring bieden.

"Het DAT-label, nu ook beschikbaar voor online video, is een belangrijke eerste stap en we hopen dat steeds meer websites zich bij het initiatief zullen aansluiten", volgens Olivier Van Zeebroeck (DPG Media, Digitaal Directeur).

DPG Media (HLN, De Morgen en 7sur7), dat al een display label had gewonnen, heeft het voor het komende jaar herhaald, net als Roularta (Knack) en Rossel (Sudpresse en Le Soir).


Bron 

22/01/2021