BCNL2_ART8 | BeCommerce

'E-commerce: hoelang dulden we de kost van gratis retours nog?'



'Economisch en ecologisch heeft "gratis" alvast een prijskaartje, voor bedrijven én voor consumenten. Hoe lang dulden we dat nog?' vragen Bryan Bille en Simon Vandendriessche (beide Open VLD) na het Black Friday-weekend.


'Economisch en ecologisch heeft "gratis" alvast een prijskaartje, voor bedrijven én voor consumenten. Hoe lang dulden we dat nog?' vragen Bryan Bille en Simon Vandendriessche (beide Open VLD) na het Black Friday-weekend.

1,3 miljoen: dat is volgens Comeos het aantal mensen dat vorig jaar e-commerce voor het eerst ontdekte in ons land. Onlinehandel zit hoegenaamd in de lift. Door die nieuwe, digitale afzetmarkt werd de retailsector gedwongen zich de afgelopen jaren opnieuw te gaan uitvinden. Steden en gemeenten werden geconfronteerd met een fors stijgende leegstand in ruil voor een wildgroei van witte bestelbusjes. Onze snelwegen lijken haast een voortbewegend Zalando-magazijn.

Bron 

29/11/2021