BCNL3_ART10 | BeCommerce

Nestlé wil online verkoop verdubbelen



De Zwitserse voedselreus Nestlé wil tegen 2025 zijn inkomsten uit e-commerce verdubbelen tot een kwart van zijn omzet. Dankzij e-commerce zit directe verkoop aan consumenten door voedingsbedrijven al enkele jaren in de lift.


De Zwitserse voedselreus Nestlé wil tegen 2025 zijn inkomsten uit e-commerce verdubbelen tot een kwart van zijn omzet. Dankzij e-commerce zit directe verkoop aan consumenten door voedingsbedrijven al enkele jaren in de lift.

 

Nestlé wil de verkoop via internet vooral stimuleren via eigen onlinekanalen, schrijft persbureau Reuters. De groep bouwt verder op het succes van de Nespresso koffiepads en de Purina-dierenvoeding, die steeds vaker rechtstreeks aan de consument worden verkocht via eigen webshops. "We zijn van plan om de onlineverkoop van ongeveer 13% in 2020 naar 25% in 2025 te brengen," zegt Bernard Meunier, hoofd strategische business units bij Nestlé, marketing en verkoop. Het bedrijf zal de investeringen in digitale marketing fors verhogen. Over de omvang van de investering is verder niets bekend, maar Nestlé beklemtoonde wel de kosten via eigen middelen en besparingen te kunnen dragen.


Bron 

18/11/2021