BCNL3_ART2 | BeCommerce

Volvo versnelt conversie naar online verkoop


Volvo Cars heeft zopas een strategisch belang verworven in carwow, een van Europa's toonaangevende virtuele autoaankoopplatforms.



Volvo Cars heeft zopas een strategisch belang verworven in carwow, een van Europa's toonaangevende virtuele autoaankoopplatforms. Het doel is om tegen 2025 de helft van de verkoop uitsluitend online te realiseren.

De automobielsector zal in de komende jaren heel wat belangrijke revoluties doormaken. Naast elektrificatie en autonoom rijden zal de online verkooprevolutie ook de gewoonten van traditionele autofabrikanten door elkaar schudden. Op dit gebied wil Volvo een voortrekkersrol spelen. "Het stimuleren van de online verkoop is een integraal onderdeel van de strategie van Volvo Cars," aldus het Scandinavische merk dat bevestigt een strategisch minderheidsbelang te hebben genomen in carwow, een van Europa's toonaangevende virtuele platforms voor het kopen en verkopen van auto's.

Bron 

26/04/2022