BCNL3_ART2 | BeCommerce

Facebookgroepen worden ondernemingen


Veel Facebookgroepen verenigen zich rond passies of gedeelde interesses in bijvoorbeeld bepaalde producten. Ook kan het omgekeerd zijn. Groepen die ontstaan en waar zich een community vormt, vooraleer er een product is. 

Odoo + afbeelding en tekst

Door de coronapandemie spenderen mensen meer tijd dan ooit in online gemeenschappen, op zoek naar contact met de medemens die ze nu, door de maatregelen, niet fysiek meer kunnen en mogen zien. Online gemeenschappen vind je op verschillende plekken. Zo heb je sterke community’s op Whatsapp en Telegram, maar het grooste socialmediaplatform in België blijft Facebook. Het platform van Mark Zuckerberg focust op deze gemeenschappen. Veel Facebookgroepen verenigen zich rond passies of gedeelde interesses in bijvoorbeeld bepaalde producten. Ook kan het omgekeerd zijn. Groepen die ontstaan en waar zich een community vormt, vooraleer er een product is. Guud is hier een voorbeeld van. Een Facebookgroep voor vrouwen die hun cyclus en vruchtbaarheid willen verbeteren. 



Bron 

09/04/2021