BCNL3_ART4 | BeCommerce

Belgische e-commerce groeit met dertig procent



De e-commerce in België groeide in het tweede kwartaal van 2022 met zo’n dertig procent, zo blijkt uit de BeCommerce Market Monitor, een onderzoek uitgevoerd door marktonderzoeksbedrijf GfK namens BeCommerce, met steun van de Nationale Loterij en FedEx.




De e-commerce in België groeide in het tweede kwartaal van 2022 met zo’n dertig procent, zo blijkt uit de BeCommerce Market Monitor, een onderzoek uitgevoerd door marktonderzoeksbedrijf GfK namens BeCommerce, met steun van de Nationale Loterij en FedEx.


Belgen gaven in totaal 3,5 miljard euro uit, een stijging van 29 procent ten opzichte van het voorgaande jaar. De groei is overigens vooral te danken aan een groei in de dienstensector. Deze steeg met 75 procent ten opzichte van vorig jaar. "We zijn terug bij de 50/50 verdeling tussen producten en diensten van voor de coronacrisis. Onze voorspellingen zijn uitgekomen: ervaringen blijven belangrijk voor consumenten, zelfs in onzekere tijden", zo deelt Sofie Geeroms, algemeen directeur van BeCommerce.

Bron 

15/09/2022