BCNL3_ART6 | BeCommerce

Economische onzekerheid geen belemmering voor de online shopper: Belg spendeert 3,5 miljard euro, 29 procent meer dan vorig jaar



In het tweede kwartaal van dit jaar besteedde de Belg ongeveer 3,5 miljard euro aan online aankopen. Dat blijkt uit een onderzoek van marktonderzoeksinstituut GfK in opdracht van marktmonitor BeCommerce.

In het tweede kwartaal van dit jaar besteedde de Belg ongeveer 3,5 miljard euro aan online aankopen. Dat blijkt uit een onderzoek van marktonderzoeksinstituut GfK in opdracht van marktmonitor BeCommerce. Vooral de dienstensector kent een opmerkelijke groei.


E-commerce blijft het goed doen, en dat ondanks de torenhoge inflatie en energieprijzen die ons boven het hoofd hangen. Dit jaar tekent de sector een stijging op van 29 procent vergeleken met het jaar voordien. “Belevenissen blijven belangrijk voor de consument, ook in onzekere tijden”, zegt Sofie Geeroms, managing director van BeCommerce.


Bron 

14/09/2022