BCNL3_ART7 | BeCommerce

Online kopen: te vroeg voor 86% van de Belgen

Volgens het marktonderzoek van Traxio met een representativiteit van mannen en vrouwen volgens leeftijd en regio, is 86% van de Belgische bevolking niet bereid om online een auto te kopen.

Odoo + afbeelding en tekst

 

Volgens het marktonderzoek van Traxio met een representativiteit van mannen en vrouwen volgens leeftijd en regio, is 86% van de Belgische bevolking niet bereid om online een auto te kopen. Het contact blijft essentieel in het aankoopproces om prospects om te zetten in klanten. Een bezoek aan een showroom illustreert dit perfecte voorbeeld. Volgens de ondervraagden geeft 55% van de respondenten de voorkeur aan een face-to-face bezoek met een verkoper die goed advies geeft. Ondanks een kleine fractie van de respondenten is er nog steeds werk aan de winkel om zoveel mogelijk online shoppers te converteren zonder mond-tot-mondreclame en showroombezoeken.

Aan de andere kant is er een significant verschil in het aantal Vlamingen dat online koopt in plaats van naar een verkoper in een winkel te gaan. We kunnen concluderen dat Walen voorzichtiger zijn dan Vlamingen om voor zo'n grote hoeveelheid geld online te spenderen. Dit is deels het gevolg van een mentaliteitsverandering die in het andere kamp moet plaatsvinden. Zeker, sommige redenen houden verband met o.a. leeftijd en de digitale kloof.


Bron 

15/01/2021