BCNL3_ART9 | BeCommerce

E-commerce bepaalt de winkelervaring, ook in de fysieke winkel


Op het hoogtepunt van de coronacrisis verdubbelden fashion retailers hun online verkoop. Het toont aan dat er wel degelijk een verschuiving plaatsvindt naar het online kanaal voor een breed assortiment aan producten. Grote bedrijven zoals Amazon, Target en Walmart hebben daar in de Verenigde Staten duidelijk het voortouw genomen.

Odoo + afbeelding en tekst

Op het hoogtepunt van de coronacrisis verdubbelden fashion retailers hun online verkoop. Het toont aan dat er wel degelijk een verschuiving plaatsvindt naar het online kanaal voor een breed assortiment aan producten. Grote bedrijven zoals Amazon, Target en Walmart hebben daar in de Verenigde Staten duidelijk het voortouw genomen. Wat wel opvalt is dat tijdens deze coronapandemie, toch nog steeds 60% van de verkoop in fysieke winkels werd gedaan. Fysiek winkelen blijft dus nog steeds erg in trek. Hoewel duidelijk het nut en gemak van online shoppen wordt erkend, toch gaat het bij winkelen niet alleen om de aankoop zelf. Er komt zoveel meer bij kijken. 


Bron 

09/04/2021