BCNL3_NL | BeCommerce

Ezyshop: gratis coaching tot 30 november

Nog tot 30 november kunnen kleine ondernemers profiteren van gratis coaching sessies over e-commerce, dankzij het Ezyshop programma. Deelnemers kunnen tot 3u coaching krijgen rond hun business plan, klantreis of prangende e-commerce vragen.


Soepelere regels voor arbeid tussen 20 en 24 uur in e-commerce

Er komt nieuwe wetgeving om e-commerce tussen 20 uur en 24 uur ’s avonds mogelijk te maken via een gewone cao. Werkgevers kunnen ook een experiment opzetten waaraan werknemers op vrijwillige basis kunnen deelnemen. Werknemers die willen instappen in het experiment moeten dat schriftelijk aan de werkgever melden. Werknemers die zich niet aanmelden, worden beschermd tegen ontslag. Na afloop wordt het experiment geëvalueerd.

5 gouden tips voor Black Friday

Op 25 november is het weer shoppingfestijn: Black Friday. Hét moment om je omzet te boosten. Wil jij opvallen en álles uit Black Friday halen? Dan is er werk aan de onlinewinkel. Niet eind november, maar nu. Met deze 5 tips van e-commerceplatform Shopware maak je jouw webshop helemaal klaar voor een rinkelende kassa.


UPS zou FedEx kunnen blijven overtreffen als de markt voor e-commercebezorging kleiner wordt

Beleggers in United Parcel Service willen deze week zien hoe de bezorggigant de uiteenspattende ecommerce bubbel beter doorstaat dan rivaal FedEx. De wereldwijde terugval in de scheepvaart heeft de meeste bedrijven in de sector met marges opgezadeld, maar UPS zal, wanneer het dinsdag zijn kwartaalresultaten rapporteert, inzicht geven in hoe het de winsten heeft beschermd en of het nieuwe activiteiten kan vinden om de pijn te compenseren.


Kredietkaart, Apple Pay of Payconiq: welke online betaalmiddelen zijn er? En wat zijn hun voor- en nadelen?

We betalen meer en meer online. Logisch, want door de digitalisering vinden we steeds vlotter de weg naar de webshop. Vorig jaar groeide de Belgische e-commerce met 33 procent. Om onze aankopen online te betalen, blijven de mogelijkheden toenemen. Spaargids.be zorgt voor een overzicht.



Mollies E-commercetip van de week: Verspreid je solden over meerdere dagen

Om e-commerce handelaars te helpen van Black Friday & Cyber Monday een echt succes te maken heeft Mollie een aantal tips uitgewerkt. Elke week deelt de financial service provider 1 tip met jou die je zal helpen je platform nog verder te optimaliseren, je conversieratio te doen stijgen en bijkomende sales te genereren. De tip van deze week: verspreid je solden over meerdere dagen.




Inno weer winstgevend

Warenhuisketen Inno heeft zijn boekjaar eind september afgesloten met een positief nettoresultaat, zo maakte het donderdag bekend. De retailer is na enkele moeilijke jaren weer winstgevend en verwacht een "aanzienlijke" groei. Om de negatieve trend na enkele ingewikkelde jaren te keren, koos Inno eind 2019 voor de strategie "de Belgische kaart voor 100% te spelen".

Amazon maakt zijn officiële debuut in België

De Amerikaanse online retailgigant Amazon heeft eindelijk zijn officiële debuut in België gemaakt onder domeinnaam amazon.com.be. “Vanaf nu zullen onze klanten in België kunnen profiteren van een betere winkelervaring, lokaal en beschikbaar in verschillende talen én alle Prime-voordelen. En dat net op tijd om hun kerstinkopen te doen bij internationale en Belgische merken," aldus Eva Faict, algemeen directeur van Amazon.com.be.

Amazon dient eerste strafrechtelijke klacht in Europa in tegen valse recensies

De Amerikaanse e-commerce gigant Amazon heeft zijn eerste strafklacht in Europa ingediend tegen valse recensies, in Italië om precies te zijn. Amazon pakt de meer dan 11.000 websites en sociale mediagroepen aan die proberen valse beoordelingen op Amazon en andere online winkels te orkestreren, in ruil voor geld of gratis producten.

Neem gratis deel aan VIL-slotevenement "Delivery Booster"

Op donderdag 10 november vindt het slotevent “Delivery Booster” plaats in de Faculty Club in Leuven. Op dat evenement wordt de “Delivery Booster” app uitgebreid toegelicht aan de hand van een demo en een case waarin de app gebruikt wordt door de verschillende spelers in een logistieke keten. De app moet zorgen voor een efficiëntere planning en uitvoering, een verhoogde servicegraad door een betere en up-to-date interactie tussen dienstverleners en hun klanten, en het vermijden van niet-thuis leveringen.