BCNL4_ART2 | BeCommerce

De traditionele detailhandel ziet zijn online verkoop met 15% dalen



Traditionele retailers, die het grootste deel van hun omzet in fysieke winkels realiseren, zagen hun online verkoop in het tweede kwartaal van 2021 in België met gemiddeld 15% dalen.



Odoo + afbeelding en tekst

Traditionele retailers, die het grootste deel van hun omzet in fysieke winkels realiseren, zagen hun online verkoop in het tweede kwartaal van 2021 in België met gemiddeld 15% dalen. De totale groei bedroeg echter 3% en onze buurlanden blijven snel groeien. Nederland is koploper (+28%), gevolgd door Frankrijk (+16%) en Duitsland (+9%). Wat gebeurt er op de Belgische markt? Gondola biedt een analyse op basis van gegevens verstrekt door onze partners Cake en Salesforce

 

De Belgische retailsector is het afgelopen jaar allesbehalve constant geweest. Beslissingen zoals de sluiting van alle niet-essentiële winkels hebben uiteraard een diepgaande invloed gehad op het koopgedrag van de Belgische consument. Daarom beginnen wij onze analyse met een blik op de tijdlijn, om de beslissingen te belichten die ons koopgedrag hebben beïnvloed



13/08/2021