BCNL4_ART3 | BeCommerce

Verenigde Staten: TikTok onthult zijn plannen op het gebied van e-commerce


Hoewel de dreiging aanhoudt, blijft TikTok uitbreiden in de Verenigde Staten door het aanbieden van monetarisatie-functies om meer merken en makers te werven. 

Odoo + afbeelding en tekst

 

Hoewel de dreiging aanhoudt, blijft TikTok uitbreiden in de Verenigde Staten door het aanbieden van monetarisatie-functies om meer merken en makers te werven. De dochteronderneming van de Chinese groep ByteDance brengt haar ambities in de praktijk door te profiteren van de stijging van de online verkoop als gevolg van de epidemie en door de banden aan te halen met haar beste makers die zouden kunnen overstappen naar andere concurrerende platforms zoals Pinterest of Instagram vanwege het gebrek aan monetarisatie-instrumenten aanwezig op Tik Tok. 

Het platform voor het delen van video's heeft nog 3 andere functies vrijgegeven die zeer binnenkort beschikbaar zullen zijn. Een van de functies zal de bekendste gebruikers in staat stellen een commissie te krijgen op de producten die door hun bezoekers worden gekocht dankzij het delen van een link. Merken zullen ook hun producten kunnen tonen via een "catalogus". De nieuwste "Live streaming"-functie is een mobiele versie van telewinkelen, waarbij de verkoop van een voorwerp in een video mogelijk wordt met slechts een paar muisklikken.

Dit is slechts een vervolg op de online business van Tik Tok die al had samengewerkt met Walmart en Shopify. Het netwerk reageert precies zoals deze concurrenten die ook van de bloei in verband met de gezondheidscrisis hebben geprofiteerd om hun reclamewinst te verhogen.

Het gebruik van deze nieuwe functies heeft zeker vertraging opgelopen omdat, ook al blijft de dochteronderneming groeien, het afgelopen jaar moeilijk was door complicaties tussen de regering Trump en India.



Bron

18/01/2021