BCNL4_ART5 | BeCommerce

Wat als mijn online besteld pakje maar niet komt?


Als je iets hebt besteld in een webshop en het pakje maar niet wordt geleverd, ga je er maar beter niet van uit dat je meteen de aankoop kunt annuleren en je geld terugeisen. Meestal moet je de verkoper een tweede kans geven.

Als je iets hebt besteld in een webshop en het pakje maar niet wordt geleverd, ga je er maar beter niet van uit dat je meteen de aankoop kunt annuleren en je geld terugeisen. Meestal moet je de verkoper een tweede kans geven.

Kijk in de eerste plaats binnen welke termijn de onlineverkoper had beloofd te leveren. Was er geen termijn afgesproken, dan moet je volgens de wet maximaal 30 dagen op de levering wachten.

 

Wanneer de vastgelegde termijn of de wettelijke periode van 30 dagen eenmaal voorbij is, moet je de verkoper eerst nog wat extra tijd geven. Vraag hem om de levering binnen een redelijke termijn uit te voeren, bijvoorbeeld 7 dagen, en voeg eraan toe dat je de bestelling anders kosteloos zult annuleren.

 

Pas als die aanvullende termijn niet wordt nageleefd, ben je niet langer gebonden door de koopovereenkomst en kun je ze kosteloos annuleren. Stuur in dat geval opnieuw een mail, dit keer dus om de bestelling effectief te schrappen en je geld terug te eisen.

 

De verkoper is dan verplicht om je geld “onverwijld” terug te betalen.

Bron 

15/11/2021