BCNL4_ART5 | BeCommerce

Coolblue groeit met 50% in België


2020 betekent een succes voor het Belgische bedrijf "Coolblue". In het jaar vóór 2021 zou het immers al een omzet van 2 miljard euro hebben bereikt. 


Odoo + afbeelding en tekst

2020 betekent een succes voor het Belgische bedrijf "Coolblue". In het jaar vóór 2021 zou het immers al een omzet van 2 miljard euro hebben bereikt. Deze week heeft het bedrijf deze rekeningen opgemaakt en toch een stijgende lijn van iets meer dan de helft van de gebruikelijke omzet gezien dankzij de webshop, een onmisbaar instrument om op afstand te verkopen en om de crisiscommunicatie te vermijden die wij momenteel meemaken. 

Het idee bestaat erin zich uit te rusten met technologische hulpmiddelen om haar klantenbestand te behouden en uit te breiden, die Coolblue heeft geïntegreerd zodra het op de markt werd gelanceerd. Proficiat! Deze strategie heeft haar erkenning opgeleverd als leider op het gebied van remote computing. De prijzen zijn nauwelijks de goedkoopste, maar Coolblue stelt een kwalitatieve klantenservice voorop.

De klanten zijn de trouwste aangezien het merk aanwezig is in fysieke winkels in Vlaanderen en Brussel. Wallonië zal binnenkort deel uitmaken van een van de investeringsplannen van het Belgische elektronicabedrijf. In totaal zullen 7 merken op nationaal niveau in België aanwezig zijn.

Wat bijzonder is, is dat deze witgoed te koop heeft. Maar het kijkt nog verder dan België. Duitsland en Nederland maken deel uit van deze investeringsplannen tegen dit jaar, volgens de huidige directeur, Camille Depuydt. De bezorgdienst die zich ook in ons land zou uitbreiden.

Dat het bedrijf deze keuze maakt om te investeren in zijn waardeketen.


Bron 

18/01/2021