BCNL4_ART8 | BeCommerce

Amazon, Cdiscount... E-commerce verovert de markt voor bio voeding


Onze Franse buren bereiden zich voor op de ontwikkeling van een systeem voor afstandsverkoop dat rechtstreeks gekoppeld is aan plaatselijke bio producenten die binnen enkele uren alle tomaten verkopen. 


Odoo + afbeelding en tekst

 

Onze Franse buren bereiden zich voor op de ontwikkeling van een systeem voor afstandsverkoop dat rechtstreeks gekoppeld is aan plaatselijke bio producenten die binnen enkele uren alle tomaten verkopen. Nieuwe handel betekent nieuwe ideeën voor onlinereuzen als Amazon en Cdiscount. Landbouwers die twijfelen aan deze manie om standaardisatie ten gunste van volume te zien exploderen. De bio sector is een bloeiende sector en is gegroeid dankzij het online bestellen. Zij beloven hun klanten dat zij zullen kunnen beschikken over de modernste, naadloze logistiek.

Zoals we hebben gezien, is de handel in levensmiddelen de grote trend in de online handel in 2021. Amazon heeft zijn plannen voor 2017 al aangekondigd door het beroemde bio bedrijf Whole Food over te nemen. Amazon Go is ook aanwezig, wat zijn logistieke aanwezigheid in fysieke winkels zal versterken. Wij vinden ook de hypermarkt van het web. In Frankrijk is Monoprix een van de belangrijkste partners van Amazon.

Dit zijn twee spelers die we momenteel bovenaan de ranglijst aantreffen: "Amazon" en "Cdiscount". Deze spelers bieden aan om de goederen gratis te leveren in minder dan 2 uur. Een uitdaging die hen niet afschrikt. De waarneming is beangstigend, het lijkt erop dat volgens de analyse van sommige deskundigen de meeste mensen niet graag winkelen. In de Verenigde Staten kunnen bezorgers met Amazon Key hun boodschappen afgeven in de koelkasten van Prime-abonnees met de mogelijkheid om hun bestellingen te dicteren aan Alexia stembegeleiding en automatische orderinitiatie met één klik. In Frankrijk ontbreken enkele fysieke locaties. In België zal het een jaar duren voordat deze nieuwe soorten processen op nationaal niveau tot ontwikkeling komen.

In Frankrijk is er geen sprake van dat de spelregels worden gedicteerd door de mastodonten van de online-verkoop, want volgens sommigen lijkt het niche- en territoriale aspect de oplossing te zijn voor de verkoop van voedingsproducten. Lokale marktplaatsen worden dus begeerd en aangetrokken. Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit. De prijs zal hoger zijn voor kopers die steeds veeleisender zullen worden. De plaatselijke landbouwers zullen dus aan betere prijzen kunnen verkopen. Deze oplossing lijkt in het voordeel te zijn van de plaatselijke landbouwers. Er wordt aan de behoefte voldaan.


Bron 

18/01/2021