BCNL4_ART8 | BeCommerce

Met elkezaakonline.be leidt bpost KMO’s naar e-commerce wereld



G  Bpost lanceerde tijdens de eerste lockdown in 2020 elkezaakonline.be. Bedoeling was bedrijven, al dan niet klant, een alternatief te bieden voor hun klassieke wijze van fysiek handel drijven.

Bpost lanceerde tijdens de eerste lockdown in 2020 elkezaakonline.be. Bedoeling was bedrijven, al dan niet klant, een alternatief te bieden voor hun klassieke wijze van fysiek handel drijven. Ruim duizend KMO’s tekenden op het initiatief in. In september 2021 pakte de postale operator uit met elkezaakonline.be 2.0 dat een veel breder aanbod omvat dat ook KMO’s die al een webshop hebben helpt groeien. Intussen maakt bpost zich op om in de tweede helft van het jaar bovenop elkezaakonline.be een nieuwe laag functionaliteiten te enten die aan KMO’s marketing-technische ondersteuning op e-commerce vlak zal bieden. “Voor bpost is elkezaakonline.be niet echt een zaak van business development, onze primaire insteek situeert zich op vlak van reputatie. Samen willen we de achterstand van Belgische KMO’s op e-commerce vlak ten opzichte van onze buurlanden verder terugdringen”, beklemtoont Michel Defloor, vice-president Marketing bpost België.

Bron 

19/04/2022