BCNL4_ART8 | BeCommerce

Hoe de crisis haar sporen achterlaat in de bedrijfswereld




Tijdens deze lange pandemieperiode zijn ondernemingen door één gigantisch ‘changeproject’ gegaan. Hoe heeft de crisis haar invloed gehad op cybersecurity, op digitale connectiviteit en op e-commerce? Zitten de Belgische bedrijfsleiders op het juiste spoor? En welke evoluties zullen we te zien krijgen wanneer COVID-19 niet meer dan een vage herinnering is?


Odoo + afbeelding en tekst

 

De crisis bevestigde en versnelde alle bestaande trends, en bracht nieuwe zaken mee. Een groeiend besef rond duurzaamheid bij de consument bijvoorbeeld. Welke verpakking wordt gebruikt? Hoe wordt de ‘last mile’ afgelegd? Hoe handelt men retourzendingen af? Dat bepaalt mee de keuze voor een e-winkel. Bedrijven beseffen nu ook dat e-commerce een wezenlijk onderdeel van hun businessmodel vormt. Er zijn genoeg consumenten die online schoenen willen kopen van een lokale winkel, maar dat niet konden omdat het aanbod er niet was. E-commerce zal ook almaar breder gaan, bijvoorbeeld richting gezondheidsdiensten. In de toekomst zullen we steeds vaker online bij de dokter, diëtist en psycholoog langsgaan



Bron 

18/08/2021