BCNL5_ART10 | BeCommerce

Waarom u bij Britse webshops best de kleine lettertjes leest

Gratis onlinebezorging en retourzendingen zijn een gewoonte geworden voor internetgebruikers. Zelfs voor buitenlandse producten. Het Verenigd Koninkrijk was de bron van bijna een tiende van de aankopen voor België. 

Odoo + afbeelding en tekst

Het internet heeft de gewoonten van de hedendaagse consument veranderd. De trend gaat in de richting van digitaal. Online kopen is erg trendy. Na kleding heeft nu ook voedsel zijn intrede gedaan in de online winkelgewoonten. 65-plussers hebben het omarmd. Het principe is om online te bestellen en te komen kijken naar uw artikelen. Cora, Colruyt en Delhaize bieden deze dienst aan hun klanten aan. 

Sinds de crisis die wij doormaken, is deze praktijk steeds intensiever geworden. Er is sterk aangedrongen op de sector van de grootdistributie. Volgens een consumentenonderzoek. Meer dan een miljoen huishoudens hebben online aankopen gedaan. Een toename met 184.000 meer huishoudens dan in het voorgaande jaar 2019. De maand november kon profiteren van het beste verkoopcijfer van het afgelopen jaar. Er was een marktaandeel van 3,3% in vergelijking met fysieke aankopen. Ook de leeftijdsgroep 50-64 jaar droeg bij tot deze aanzienlijke stijging. 

Colruyt "Collect and Go" droeg bij tot deze vraag door te investeren en alles in het werk te stellen om de verkoopsdoelstellingen te halen. 4 dagen voor Kerstmis liepen de cijfers op tot 40% meer bestellingen dan vorig jaar. Op 23 december zaten we op 20% meer. Colruyt heeft zich georganiseerd om aan deze vraag te voldoen door alle aanvragen te verzenden naar de twee distributiecentra in Zaventem en Erpe-Mere. Een deel van de bestellingen wordt in het magazijn geplaatst en de rest wordt logistiek (dag en nacht) afgehandeld, evenals de levering aan huis. Hetzelfde geldt voor Delhaize, dat de capaciteit van zijn logistiek personeel tot 30% heeft moeten verhogen. De e-handel zou met 50% zijn toegenomen.



Bron 

08/02/2021