IKEA wil meer flexibiliteit door groei e-commerce
IKEA-CEO Schmitgall wil meer inzetten op e-commerce. Momenteel is 16,5% van IKEA’s winst afkomstig van zijn online webwinkel. Meer online verkoop zou leiden tot minder personeel bij de kassa’s en administratie. Dat zorgt wel voor angst bij de werknemers die vrezen voor hun jobzekerheid. Toch maakt Schmitgall zich sterk dat IKEA voldoende werkzekerheid biedt in de toekomst. |
Na de inflatie heeft IKEA veel toelevering en aanlevering problemen gehad. Er was een zwaar te kort aan bepaalde producten zoals bedden en kasten. Als reactie wil IKEA verandering. CEO Schmitgall wil voor IKEA meer focus leggen op e-commerce. Nu reeds komt 16,5 percent van IKEA’s winst komt van hun webwinkel. Daarnaast is het ook van belang om meer flexibiliteit te voorzien voor hun werknemers. Ze willen bijvoorbeeld minder personeel bij de kassa’s en administratie. Daarnaast maken ze ook gebruik van technologie in hun magazijnen in de plaats van mensen. Dit zorgde voor angst van de werknemers dat ze geen werkzekerheid meer zouden hebben. Toch kondigde Schmitgall aan dat IKEA juist wel wou focussen op werkzekerheid in de toekomst. |
13/10/2022