BCNL5_NL | BeCommerce

Pieter Van Leugenhagen heet ons welkom in de metaverse: "Als ik met mijn boek een breder publiek kan bereiken, is mijn missie geslaagd"

 

Pieter Van Leugenhagen auteur van ‘Welkom in de metaverse’ maakt je wegwijs in de digitale twin van onze wereld.

Hij legt de verschillende banden uit tussen de Metaverse en de technologie waarover we beschikken. Ontdek hoe de Metaverse kan gebruikt worden als een ‘play to earn’. 






PostNL laat consumenten duurzame bezorgopties zien

PostNL wil consumenten de optie geven om aankopen duurzaam te laten leveren. Met als doel om tegen 2030 volledig duurzaam te kunnen leven binnen de BENELUX.

 



IKEA wil meer flexibiliteit door groei e-commerce

IKEA-CEO Schmitgall wil meer inzetten op e-commerce. Momenteel is 16,5% van IKEA’s winst afkomstig van zijn online webwinkel. Meer online verkoop zou leiden tot minder personeel bij de kassa’s en administratie. Dat zorgt wel voor angst bij de werknemers die vrezen voor hun jobzekerheid. Toch maakt Schmitgall zich sterk dat IKEA voldoende werkzekerheid biedt in de toekomst.




Hoe maak je je dagelijks leven gemakkelijker met online winkelen?

Maak uzelf het even gemakkelijk en doe je boodschappen online! 

Meer en meer consumenten winkelen online. Zowel voor voedingsmiddelen als niet-voedingsmiddelen. Zeker het aankopen van voedingsproducten via webwinkels van grote supermarkt bedrijven groeiden sterk. Bovendien bieden bedrijven allerhande kortingen en promoties aan via hun online verkoopkanalen. 

Shopify verbindt zich aan de EU voor betere consumentenbescherming

Shopify en het netwerk van nationale autoriteit voor consumenten bescherming (CPC) werken samen om het online winkelen veiliger te maken, en de privacy van de consument te beschermen. 

Wil TikTok concurreren met Amazon en Alibaba?

 

TikTok wil zijn online handel vergroten. De mogelijkheid om producten rechtstreeks vanuit de app te verkopen wil het meer gebruiken. Het sterke sociale netwerk van TikTok zorgt ervoor dat bepaalde commerciële producten snel viraal gaan, waardoor er veel vraag is naar een product. Daarom wil het bedrijf eigen logistieke centra ontwikkelen voor producten  die op TikTok worden gekocht.


Sputterend Amazon wil tweemaal langs de kassa

Amazon organiseert een extra Prime Day, een jaarlijkse koopjesdag op hun webshop. Klanten met een Prime abonnement kunnen winkelen met extra kortingen. Het initiatief ontstond door de nood van Amazon aan nieuwe Prime leden.  


Hoe SnapChat de laatste drempel online shoppen wegneemt met  Augment reality

Met Augmented Reality wil SnapChat online winkelen gemakkelijker en milieuvriendelijker maken. AR biedt de consument de mogelijkheid producten virtueel te passen. Aan de hand van Snapcodes die je scant kan je filters gebruiken met de producten, die worden weergeven op jou lichaam via je camera. Op die manier zou het aantal retourverzendingen verminderen en het milieu meer gespaard blijven.







Postbode neemt afgedankt toestel mee

 

Recupel en bpost lanceren nieuwe service 'Recupel Retour' op de vooravond van International E-Wast Day.



 






BeCommerce: "Micro and small merchants need extra support and government help to professionalise their e-commerce enterprises."