BCNL5_NL | BeCommerce

Bol.com krijgt stempel: CO2-neutraal

Bol.com draagt vanaf vandaag als eerste e-commercebedrijf in Nederland en België het Climate Neutral Certification-keurmerk. Het handelsplatform wil een voorbeeld zijn voor de online industrie in de lage landen.



RainPharma: “De tijd van wachten op klanten is voorbij”

RainPharma trekt met zijn natuurlijke verzorging al jaren aan de kar van de Belgische beautymarkt. Zelfs met quasi alle verkooppunten dicht, wist het merk in 2020 de omzet meer dan te verdubbelen. Hoe het dat voor elkaar kreeg, hoor je op het RetailDetail Congress op 28 april.


Deze Belgische online dierenwinkel doet het al vier jaar beestig goed: “In 2024 willen we 150 miljoen euro omzet draaien”

Samen met zijn broer Joeri was Sven De Waele de eigenaar en drijvende kracht achter onlinespeler Fundoo, die in 2013 samenging met de Belgische speelgoedketen Fun


Coronacrisis zorgt voor verdubbeling van aantal webshops in België


Door de coronacrisis is het aantal webshops in België sinds 2019 verdubbeld. Wanneer iedereen in zijn kot moest blijven, vonden kmo’s massaal de weg naar het internet.


Husgevoel Interior opent pop-up shop in Oostende. “Klanten kunnen onze producten hier ervaren en voelen”

Interieurwebshop Husgevoel Interior uit Lissewege bij Brugge opent van woensdag 27 april tot en met zondag 1 mei hun eerste pop-up in The Box Oostende.

Wanneer e-commerce de Belgische economie ter hulp snelt

Ecommerce is een reddingslijn geweest voor de Belgische economie en consumenten. In 2021 hebben de Belgen 12,1 miljard euro besteed in de e-commerce sector. Wat een groei is van 18% tegenover 2020.

Tesco verdrievoudigt winst maar vreest voor toekomst

Tesco heeft een uitstekend jaar gehad in 2021. De winst vóór belastingen is zelfs verdrievoudigd. Toch waarschuwt de Britse supermarktgigant voor aanzienlijke onzekerheid en prijsinflatie dit jaar.





Meer en meer online shoppers worden opgelicht: zo ontmasker je een onbetrouwbare webshop

Online bestellen, we doen het intussen bijna allemaal. Toch staan we nog te weinig stil bij de gevaren van e-commerce.




LOCALPHARMA VERZOENT LOKALE EN ONLINE APOTHEKEN

LocalPharma, een Belgische, lokale, duurzame en sociale speler, verenigt nu 150 onafhankelijke Belgische apotheken op een online verkoopsplatform.




Voorlopig geen e-commerce voor Jumbo in België

Een stap naar het Franstalige landsgedeelte neemt Jumbo nog niet, en e-commerce is pas zinvol met een honderdtal winkels. Dat zegt topman Frits van Eerd, die ook toegeeft dat de Belgische expansie nog in een experimentele fase zit.