BCNL6_ART2 | BeCommerce

Belg besteedt online 5,56 miljard euro in halfjaar


Ook sinds het gewone leven zich stilaan hernomen heeft, blijft online shopping groeien in ons land. Tijdens de eerste helft van dit jaar spendeerden we samen 5,56 miljard euro aan e-commerce. Dat is 9% meer dan in dezelfde periode vorig jaar, toen niet-essentiële winkels lange tijd gesloten waren.

Odoo + afbeelding en tekst

Ook sinds het gewone leven zich stilaan hernomen heeft, blijft online shopping groeien in ons land. Tijdens de eerste helft van dit jaar spendeerden we samen 5,56 miljard euro aan e-commerce. Dat is 9% meer dan in dezelfde periode vorig jaar, toen niet-essentiële winkels lange tijd gesloten waren. Dat blijkt uit de Market Monitor van BeCommerce.

E-commerce is ook in de nasleep van Covid-19 een blijver, één die zelfs nog doorgroeit. Waar we de eerste jaarhelft van vorig jaar 5,1 miljard euro online uitgaven, was dat dit jaar eind juni al 5,56 miljard - een toename van 9%. Met dank aan onder meer het opnieuw toenemende aantal reizen en evenementen. "Het vorige kwartaal ging 37% van alle online-uitgaven naar dergelijke diensten", weet Sofie Geeroms, managing director van BeCommerce, de federatie van Belgische onlineverkopers. "Reis- en eventtickets waren goed voor 40 miljoen online-orders, voor een totaal van 1 miljard euro." 85% van de tickets wordt vandaag online gekocht.

Bron

15/09/2021