BCNL6_ART3 | BeCommerce

Reizen en voeding stuwen groei Belgische e-commerce, maar...



De online uitgaven zijn in België opnieuw significant gestegen in de eerste jaarhelft van 2021. De reis- en evenementensector ziet een sterk herstel nu het leven normaliseert, en ook de uitgaven voor voeding zitten in de lift. Toch ziet de pakjessector een vertraging.

Odoo + afbeelding en tekst

 

De online uitgaven zijn in België opnieuw significant gestegen in de eerste jaarhelft van 2021. De reis- en evenementensector ziet een sterk herstel nu het leven normaliseert, en ook de uitgaven voor voeding zitten in de lift. Toch ziet de pakjessector een vertraging.

De cijfers van BeCommerce worden wel genuanceerd door de pakjesbezorgers: die zien namelijk dat de grote drukte van het coronajaar 2020 nu wel voorbij is.Onlogisch is die evolutie niet: tijdens de lockdowns kochten consumenten zowat alles online, intussen hebben ze de fysieke winkel herontdekt. Bovendien besteden mensen opnieuw geld in de horeca en op evenementen. Naar verwachting zal de e-commerceomzet in het najaar wel opnieuw aantrekken onder impuls van de kerstperiode en acties als Black Friday en Singles’ Day.


Bron

14/09/2021