BCNL6_ART3 | BeCommerce

De opkomst van de elektronische handel: de consument heeft het lot van de werknemers in zijn handen


COVID-19 heeft verwoestingen aangericht;

Door de sterke groei van de onlinehandel en de confrontatie met COVID-19 kregen werknemers te maken met verschillende multitasking-jobs, waardoor zij uitgeput raakten. Anderen kenden een onverwachte bloei dankzij de digitale wereld, zoals E. Leclerc.


Odoo + afbeelding en tekst

 

COVID-19 heeft verwoestingen aangericht;

Door de sterke groei van de onlinehandel en de confrontatie met COVID-19 kregen werknemers te maken met verschillende multitasking-jobs, waardoor zij uitgeput raakten. Anderen kenden een onverwachte bloei dankzij de digitale wereld, zoals E. Leclerc.

Er ontstonden spanningen door het gebrek aan voorbereiding en men moest zich op verschillende manieren aanpassen aan de noodsituatie, zoals de vrijwilligheid van de werknemers of de verplichting uit angst ontslagen te worden. Voor sommige winkels was de tweede opsluiting beter voorbereid.

Bedrijven met een grote naam, zoals IKEA, werden gedwongen hun winkels te sluiten omdat ze als niet-essentieel werden beschouwd.

Bedrijven zoals la Poste, die blootgesteld worden aan online verkoop, hebben dubbel zoveel werk. 

De werknemers tonen moed en mobiliseren zich om hun diensten aan te bieden. Deze tijdelijke periode is nog lang niet voorbij en de acties van de consumenten spelen een rol in het lijden van de werknemers.



Bron

5/02/2021