BCNL6_ART4 | BeCommerce

Onze gedelegeerd bestuurder Sofie Geeroms geeft op VivaCité - RTBF uitleg over de eerste daling van de e-commerce omzet in het eerste kwartaal van 2022.


"In 2021 werden mensen gedwongen online te kopen, in 2022 zullen ze dat weer doen in combinatie met fysieke aankopen. Daarom zal de sterke groei van de e-handel in 2021 niet in hetzelfde tempo kunnen aanhouden."

 


"In 2021 werden mensen gedwongen om online te kopen, in 2022 zullen ze dat weer doen in combinatie met fysieke aankopen. Daarom zal de sterke groei van de e-handel in 2021 niet in hetzelfde tempo kunnen aanhouden.

"Bovendien waren eenmalige artikelen erg populair tijdens de lockdown. Denk aan tuingereedschap, kantoorartikelen en huisdecoratie.

"Ten slotte hebben onder meer de oorlog en de sterke stijging van de energieprijzen gevolgen voor de elektronische handel, zoals dat ook in andere sectoren het geval is.

Sofie constateert ook een positieve trend in het consumentengedrag: consumenten - gedreven door generatie Z - zijn op zoek naar duurzame producten. Zo winnen platforms en onlinewinkels die tweedehands kleding aanbieden, aan populariteit.

Bron

18/05/2022