BCNL6_ART6 | BeCommerce

Consumenten stimuleren luxesector uit wraak


Zoals de kwartaalcijfers van Louis Vuitton Moët Hennessy kunnen we besluiten dat de luxesector de coronacrisis al achter zich heeft laten liggen. 



Odoo + afbeelding en tekst

 

Zoals de kwartaalcijfers van Louis Vuitton Moët Hennessy kunnen we besluiten dat de luxesector de coronacrisis al achter zich heeft laten liggen. Het spaaroverschot van gezinnen zou de groei, die nu volledig door jongere generaties wordt gedragen, gaande moeten blijven houden. Terwijl grote delen van Europa nog steeds in een staat van lockdown verkeren, ziet de luxesector nu al dat de consumenten hun geld meer dan graag aan luxeartikelen willen geven, na een periode van gedwongen zuinig hun leven te leiden. Louis Vuitton Moët Hennessy zag hun cijfers in het eerste kwartaal van 2021 stijgen met wel dertig procent. Voor luxebedrijven is het verleiden van de generaties Z en Y daarom een kwestie van overleven en een kwestie van kansen, aangezien de aankopen van de generatie X en de babyboom snel zullen teruglopen. Bovendien wordt zelfs in de luxesector de onlineverkoop essentieel aangezien deze manier van aankopen bij jongere generaties enorm in trek is. 



Bron

30/04/2021