BCNL6_ART7 | BeCommerce

Hypergroei van E-commerce: een uitdaging voor logistieke professionals
De e-commerce sector is al enkele jaren aan het groeien. Hierdoor is de logistieke sector genoodzaakt deze piek in aankopen van op afstand, te beantwoorden met nieuwe strategieën wat betreft “the last mile”. 



Odoo + afbeelding en tekst


De e-commerce sector is al enkele jaren aan het groeien. Hierdoor is de logistieke sector genoodzaakt deze piek in aankopen van op afstand, te beantwoorden met nieuwe strategieën wat betreft “the last mile”. Alain Sebban, Directeur van Crosslog, een grote speler op het vlak van de omnichannel benadering, actief in de logistiek, transportbeheer en softwareontwikkeling, geeft in dit artikel toelichting over de stand van zaken in de sector. De grootste uitdaging vandaag de dag voor “the last mile”-sector is het opvangen van deze hypergroei in online aankopen. Pakketbedrijven en andere logistieke spelers moeten zeer felixbel zijn. Afwegingen moeten gemaakt worden tussen mankracht en automatisering om deze flexibiliteit te bekomen. Tegen een recordsnelheid producten, waarvan het volume vaak moeilijk op voorhand te beslissen is, tot bij de consument te bezorgen maakt dat de markt vereist dat software en logistieke schema’s moeten evolueren om zo operationele uitmuntendheid te bekomen. 


Bron

30/04/2021