BCNL6_ART7 | BeCommerce

Wibra gaat overstag en opent ‘deels uit nood’ webshop


Wibra wijzigt van strategie en opent "deels uit noodzaak" een online winkel. Als antwoord op het huidige economische klimaat gaat Wibra digitaal door een online verkoopapplicatie te ontwikkelen. De leider in laagste prijzen wil meer verkoop genereren met de minste hoeveelheid producten.



Odoo + afbeelding en tekst

 

Wibra wijzigt van strategie en opent "deels uit noodzaak" een online winkel. Als antwoord op het huidige economische klimaat gaat Wibra digitaal door een online verkoopapplicatie te ontwikkelen. De leider in laagste prijzen wil meer verkoop genereren met de minste hoeveelheid producten.

Nu de concurrentie steeds heviger wordt, moet ook de Wibra-winkelketen zichzelf opnieuw uitvinden. Het idee voor de webshop is ontstaan omdat de winkels te lang gesloten waren. Voor Wibra was de kritieke fase al in volle gang.

Wibra ziet zichzelf als een winkel die artikelen distribueert die klanten alleen in hun Wibra-winkels kunnen vinden en die ze nergens anders kunnen vinden, zoals het Dasty-schoonmaakproduct of hun Do it Yourself-knutselbenodigdheden, die bijzonder goed werken. De online winkel is een succes en de strategie bestaat erin het aantal producten in het assortiment te beperken om meer verkoop te genereren op de populairste producten en zo de voorraad beter te beheren.

Het valt nog te zien of deze nieuwe distributiemethode terrein zal blijven winnen wanneer de winkels volledig open zijn met deze ongewone periode. Click and collect is een nieuwe trend die in de harten van de consumenten is opgekomen. Om uit deze crisis te geraken, zal Wibra actief zijn in kleinere gebieden met kleinere winkels en zullen minder productassortimenten aan de klanten worden aangeboden.



Bron

05/02/2021