BCNL6_ART8 | BeCommerce

“Online consumenten verkiezen prijs boven duurzaamheid"



Safeshops.be presenteert voor het vijfde jaar op rij zijn Belgian Online Shopping Survey, een onderzoek waarbij Why5Research het online aankoopgedrag van Belgische consumenten onderzoekt.

Odoo + afbeelding en tekst

Safeshops.be presenteert voor het vijfde jaar op rij zijn Belgian Online Shopping Survey, een onderzoek waarbij Why5Research het online aankoopgedrag van Belgische consumenten onderzoekt.

 

Uit het onderzoek komt één zaak heel duidelijk naar voor: de groei van online shoppen zet zijn opmars verder. Een evolutie die mee in gang gezet werd sinds het begin van de crisis in maart 2020 en sinds die afnam, integendeel. Bijna de helft (48%) van de deelnemers hadden meer online gekocht dan een jaar eerder, in 2019. 30% van de online consumenten (in 2019 waren het er nog 20%) kochen wekelijks of dagelijks, sommigen zelfs meerdere keren per dag.

Bron 

09/09/2021