Consumenten
Zoek je een betrouwbare webshop?
Compliance audit: consumentenrechten
Enkel de webshops die lid zijn van BeCommerce dragen het BeCommerce Keurmerk. Zij werden grondig gecontroleerd en nagekeken door een derde auditpartij. Al onze leden volgen de strenge Belgische en Europese wetgeving en hebben eveneens de BeCommerce gedragscode ondertekend. De gecertificeerde webshops kan je herkennen aan het BeCommerce Keurmerk dat weergegeven wordt op hun website.
Webshops die lid zijn van BeCommerce willen jou meer vertrouwen geven in de e-commercesector en een veilige manier van online shoppen aanbieden.
Uw rechten worden gerespecteerd en gegarandeerd!
Veiligheidsaudit
Onze partner Forus-P voert twee keer per jaar een Web Application Scan (WAS) uit met het programma QualysGuard. Tijdens de scan zoekt de scanner naar gevaarlijke OWASP Top10 kwetsbaarheden in webapplicaties door diverse codes in formulieren en op pagina’s in te vullen. Deze codes kunnen acties veroorzaken waarmee hackers gegevens zouden kunnen manipuleren of stelen. De scanner voert deze acties niet uit, maar rapporteert deze wel als fout. Er worden door de scanner geen persoonsgegevens ingezien, verzameld of bewaard. Als er door een fout in de software toch persoonsgegevens kunnen worden ingezien, dan wordt dit als een datalek gemeld. Alleen de software van de webapplicatie en alleen de opgegeven URL, met eventueel bijbehorende subdomeinen, worden getest.
De OWASP Top 10 kwetsbaarheden zijn een goede basis om de veiligheid van webshops naar een aanvaardbaar veiligheidspeil te brengen door de meest kritieke kwetsbaarheden te identificeren.
Klachtenbehandeling
Heb je klachten tegen een webshop of ontvang je ongevraagde reclame? Dan ben je hier aan het juiste adres.
BeCommerce treedt op als bemiddelaar tussen webshops (zowel BeCommerce leden als niet-leden actief op de Belgische markt) en online shoppers.
BeCommerce helpt jou heel graag om een klachten over jouw online shoppingervaring en ongevraagde reclame (SPAM) op te lossen.
Wat moet je concreet doen om jouw probleem zo snel mogelijk opgelost te zien?
- Neem eerst zelf contact op met de webshop. Liefst via e-mail zodat er een schriftelijk bewijs is, hetgeen achteraf nog gebruikt kan worden.
- Kom je onderling niet tot een oplossing? Neem dan contact op met BeCommerce via onderstaand klachtenformulier.