BCNL1_ART3 | BeCommerce

Geïntegreerde financiering, de nieuwe motor van de groei van de elektronische handel


Met Covid zijn geïntegreerde financieringsoplossingen een bijna universeel kenmerk van online verkoop geworden. Een column door Kim Van Esbroeck, Country Head van Aion Bank België, verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de Banking-as-a-Service business in de Benelux en Frankrijk.


Met Covid zijn geïntegreerde financieringsoplossingen een bijna universeel kenmerk van online verkoop geworden. Een column door Kim Van Esbroeck, Country Head van Aion Bank België, verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de Banking-as-a-Service business in de Benelux en Frankrijk.

De pandemie heeft niet alleen het consumentengedrag en de verwachtingen wereldwijd veranderd, maar heeft ook de digitale transformatie en adoptie met enkele jaren versneld. Covid-19 is een grote versneller geweest van bestaande digitale trends, vooral op het gebied van e-commerce.

Het wereldwijde volume van onlinetransacties is geëxplodeerd. Belgische consumenten en detailhandelaren, die historisch gezien achterop zijn geraakt bij hun Europese buren op het gebied van e-commerce, beginnen nu eindelijk mee te doen. Volgens de door BeCommerce gepubliceerde Market Monitor 2021 zullen de Belgen in 2021 namelijk 12,1 miljard euro uitgeven in de e-commerce sector, een stijging van 18% ten opzichte van 2020. Dit is een absoluut record, aangezien het groeipercentage in de voorgaande jaren eerder in de orde van 6 tot 8% lag.



Bron

30/06/2022