BCNL5_ART1_FR | BeCommerce

Droits et obligations en ligne



Le monde en ligne est en constante évolution. Alors qu'autrefois tout pouvait être jeté en ligne ou non, aujourd'hui nous y prêtons davantage attention. Après tout, si vous supprimez quelque chose de l'internet, il ne disparaît jamais complètement.

Online shoppen, we doen het allemaal graag. Toch loopt er regelmatig iets mis bij online aankopen. Als consument heb je gelukkig wat rechten waarop je kan terugvallen. Zo is er een wettelijke herroepingstermijn van 14 dagen. Je hebt het recht om, bijvoorbeeld, kleding te passen. Niet tevreden? Dan kan je die binnen de 14 dagen terugsturen. Product ontvangen, maar is er iets mis mee? Dan zijn je consumentenrechten geschonden. Je hoeft niet meteeen naar de rechtbank te stappen, maar je neemt in eerste instantie best contact op met de verkoper om een oplossing te zoeken. Lukt dat niet? Dan kan je bemiddeling inschakelen. Tot slot kan je je geschil voorleggen aan de Consumentenombudsdienst. Biedt ook dat geen soelaas? Dan zoek je maar beter een goede advocaat in België om gerechtelijke stappen te ondernemen.



Source

21/07/2022