BeCommerce Market Monitor 2022: E-Commerce as a Driving Force for Greater Sustainability | BeCommerce


BeCommerce Market Monitor 2022: E-Commerce as a Driving Force for Greater Sustainability

Consumer Spending in a Year Overview

Registraties zijn gesloten
BECOMMERCE MARKET MONITOR 2022: E-COMMERCEAS A DRIVING FORCE FOR GREATER SUSTAINABILITY (ONLINE)
Consumer Spending in a Year Overview
Powered by bpost & Adyen

De BeCommerce Market Monitor presenteert u de meest recente feiten en cijfers van de Belgische consumentenmarkt over twintig gevestigde marktsegmenten. Om de laatste gegevens en trends meer in detail te bespreken, organiseert BeCommerce een online webinar.
Hoeveel geeft de consument online uit? Welke sectoren zijn verantwoordelijk voor de stijging van de online bestedingen? Wat zijn de geprefereerde betaalmethodes en -toestellen van de Belg? Hoe evolueert het consumentengedrag? Freyia Han, Research Executive of Marketing Effectiveness bij GfK, geeft u gedetailleerde antwoorden en  interessante cijfers.
Aangezien duurzaamheid de rode draad is doorheen dit online event, nodigen we ook VIL-medewerker Geert Verbelen uit om het "Green Last Mile"-project uit de doeken te doen. Ook Adyen en bpost brengen een case study over hoe zij duurzaam omgaan met het milieu. 


Programma

Verwelkoming

16:00-16:05

Sofie Geeroms, Algemeen Directeur van BeCommerce

Expert insights

16:05-16:35

"The BeCommerce Market Monitor: Consumer Spending Figures for the 4th Quarter, the 2021y in Review, and the 2014-2021-evolution in Perspective"

Freyia Han & Kathlyne Dotremont

Kathlyne Dotremont is een Senior Research Expert bij het Marketing & Consumer Intelligence team van GfK. Met een rijke achtergrond (meer dan 7 jaar) in marktanalyse, zette ze in 2018 de stap GfK. Daar richt ze zich op marktonderzoek met een speciale interesse voor het helpen van bedrijven die een sterk merk willen bouwen. Kathlyne voorziet zulke bedrijven van bruikbare inzichten in het gedrag en de attitudes van consumenten.

Freyia Han is een Senior Research Executive in Marketing & Consumer Intelligence bij GfK België. Ze is gepassioneerd door het vertalen van data naar inzichten en concrete aanbevelingen. Haar expertise ligt op het vlak van e-commerce, consumententrends en branding.

GfK is het ongeëvenaarde, always-on, AI-powered intelligence platform en adviesbureau voor de wereldwijde consumentenproductenindustrie. Het bureau voorziet u van analyses van wereldklasse die niet alleen beschrijvende gegevens leveren, maar ook bruikbare aanbevelingen die helpen om de verkoop te stimuleren, evenals organisatorische en marketingeffectiviteit. 

Casestudy #1

16:35-16:55

"Headed to a More Sustainable E-Commerce: Bpost in Action"

Online winkelen is booming en steeds meer bestellingen worden aan huis geleverd. Een goede stap voor de economie, maar de grote stromen pakjes zetten ook het milieu onder druk. Door het groeiende aantal bezorgvoertuigen op onze wegen wordt de behoefte aan duurzame verzendoplossingen steeds groter. Ontdek via dit webinar wat bpost doet en hoe u als webwinkel kan helpen om de CO2-uitstoot te verminderen. 

Sara Garcia

Sara Garcia is dé Go-to-Market Manager van bpost. Sara deed eerder ervaring op in e-commerce en digitale marketing bij Estée Lauder Companies en Sanoma Media. Daarna ging ze aan de slag bij bpost, waar ze momenteel de rol van Go-to-Market Manager vervult binnen de afdeling Pakketten & Logistiek. Sara is altijd op de hoogte van de laatste trends en inzichten om strategieën te creëren om groei te stimuleren. 

Casestudy #2

16:55-17:10

"Green Last Mile – Duurzaamheid Verhogen door Transparantie"

Geert Verbelen

Geert Verbelen is een ervaren expert last mile en e-commerce logistiek, verbonden aan het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek (VIL). Eerder werkte Geert voor internationale expres- en pakketoperatoren in commerciële en strategische rollen. 


Casestudy #3

17:10-17:30

"Adyen's Impact Journey"

Brian O'Malley

Brian sloot aan bij Adyen na afronding van zijn master in Internationale Economie in Amsterdam. Hij kwam terecht in het Acquiring-team, waar hij werkte aan licenties over de hele wereld. Al snel raakte hij geboeid door duurzaamheids- en geefprojecten. Hij zette Adyen's duurzaamheidsstrategie en CO2-neutrale doelen op, samen met Adyen's merchant-facing duurzaamheidsproduct Restore. Bovendien leidt hij de Adyen Accelerator, opgericht voor sociale ondernemingen om de volgende stap in schaalvergroting te vereenvoudigen. Brian is een self-starter, altijd op zoek naar de volgende stap in schaalvergroting en opportuniteiten.

Inschrijving voor het evenement: 

voeg bovenaan de pagina van het evenement het aantal tickets toe dat u als lid/partner wenst te bestellen. Klik vervolgens op de knop 'registreer', die onder het aantal tickets verschijnt. Vul vervolgens uw e-mailadres in (telefoonnummer is niet verplicht) en verstuur. U ontvangt een bericht dat u met succes bent ingeschreven voor het evenement. Wij sturen u de MST link naar het webinar daarna naar uw e-mail adres, dus houd uw inbox in de gaten voor e-mails van BeCommerce!

Datum & Tijd
donderdag
31 maart 2022
16:00 18:00 Europe/Brussels
Locatie

BeCommerce

Markiesstraat 1
1000 Brussel
België
+32 (0) 2 58 81 888
info@becommerce.be
Krijg het adres
Organisator

BeCommerce

+32 (0) 2 58 81 888
info@becommerce.be
DEEL

Zoek uit wat mensen zien en zeggen over dit evenement, en neem deel aan de conversatie.