How to reduce the carbon footprint of e-commerce
Registraties zijn gesloten

In e-commerce werken we samen aan een hoger doel: de klimaatverandering aanpakken. Deze webinar focust op de verschillende bronnen van CO2-uitstoot en legt stapsgewijs uit hoe eender welke e-commerceorganisatie zijn uitstoot kan verminderen. De oprichter van Neo-Solutions – Thomas Wansart – deelt zijn inzichten over duurzaamheid en inspireert je om je duurzaamheidsdoelen bij te stellen. Na de webinar heb je een duidelijk beeld van jouw impact op het klimaat.
Vicepremier en minister van Telecommunicatie en Post, Petra De Sutter, heeft als missie van België een duurzamer land te maken. Samen met BeCommerce wil zij ook e-commerce vergroenen. Daarom zet zij haar schouders onder deze webinar over duurzaamheid.
De webinar is als volgt opgedeeld:
1) Verduidelijking van de duurzaamheidskwestie
1) Verduidelijking van de duurzaamheidskwestie
- Waar komt CO2-vervuiling vandaan?
- hoe meet je je eigen uitstoot?
2) Cijfers & case studies
2) Cijfers & case studies
- Hoe vervuilend is transport van een Chinees product naar Luik per vliegtuig vergeleken met een Italiaans product naar Luik per trein?
- Hoeveel uitstoot wekken mails, sociale netwerken enzovoort op?
3) Oplossingen om je CO2-uitstoot aanzienlijk te verminderen
3) Oplossingen om je CO2-uitstoot aanzienlijk te verminderen

Thomas Wansart
Oprichter van Neo-Solutions, een bedrijf gespecialiseerd in de implementatie van een koolstofarme strategie binnen kmo's.
Professor CSR en public relations aan het IHECS
Lid van de RvB van The Shifters België, een NGO en Franse denktank die de overgang naar een post-CO2-economie bepleit door het energietransitiedebat te beïnvloeden.
Tot voor kort e-commerce consultant en coördinator van het E-Forum, het eerste Frans-Belgische congres over e-commerce.