Guide to Artificial Intelligence for Marketing Purposes (Dutch session)

What to expect
Start2AIM: Wegwijs in de Artificiële Intelligentie voor Marketingdoeleinden AI in marketing is de topic van het VLAIO onderzoeksproject Start2AIM van de Odisee Hogeschool. Hoe kan de Vlaamse KMO starten met AI en hoe leidt dit tot een optimale customer experience? Je klanten persoonlijk benaderen start immers bij je data. In deze sessie lichten we het project uitgebreid toe. Heel wat bruikbare tips, gestaafd aan de hand van Vlaamse inspirerende cases uit het project zetten je op weg om zelf aan de slag te gaan.
Deze webinar zal online plaatsvinden.
About Saskia and Katja

Saskia Vanden Eede
Researcher at Commercial sciences & Business administration at Odisee
Saskia Vanden Eede is docente binnen de cluster Bedrijfskunde, voornamelijk binnen het domein ‘marketingcommunicatie’, waar ook digitale marketing onder valt. Daarvoor was zij 14 jaar actief in het werkveld wat resulteert in ervaring op vlak van analyse, project management, websites, marktonderzoek en innovaties. Binnen Odisee participeerde zij aan het PWO project Data Smart Ondernemen dat resulteerde in www.datasmartwijzer.be. Momenteel werkt zij aan het Start 2 AIM project, wat beoogt om KMO’s de weg te wijzen naar het toepassen van artificiële intelligenti in functie van marketingpersonalisatiedoeleinden.

Katja Verbeeck,
Lecturer at Odisee
Katja Verbeeck is docent ICT in de opleiding Elektronica-ICT van onderwijsgroep Technologie, Odisee. Ze is ook coördinator van de onderzoeksgroep UCE (User Centered Applied Research in ICT and Electronics). Voordien was ze post-doc onderzoeker in volgende onderzoeksgroepen: CODES (KU LEUVEN, campus Gent), IKAT (Universiteit Maastricht) en AI-lab (Vrije Universiteit Brussel). Haar interesse gaat uit naar intelligente, lerende software algoritmen. Vanuit UCE werkt ze aan dwarsverbindingen tussen AI (meer specifiek Machine learning) en het werkveld.