Raad van Bestuur | BeCommerce

Conseil d'administration

2005
BeCommerce onder BAM

BeCommerce was een afdeling van de huidige BAM (NL/FR) en groepeerde bedrijven actief in verkoop op afstand

2008
Ontstaan BeCommerce vzw

De organisatie zoals BeCommerce nu bestaat, kwam tot stand in 2008.

2008
Ontstaan BeCommerce Keurmerk

In 2008 ontwikkelde BeCommerce haar eigen vertrouwenskeurmerk, het Label de Confiance BeCommerce

2013
Europese activiteiten: Ecommerce Europe

De VZW groeit uit tot een groot platform voor digitale handel dat deel uitmaakt van de Europese organisatie voor digitale handel, Ecommerce Europe. BeCommerce focust zich op de aanwezigheid, het overleg en de vertegenwoordiging van de digitale sector op nationaal en internationaal niveau.

Le conseil d'administration de BeCommerce est choisi par les participants à l'assemblée générale. Les membres de la direction d’entreprises affiliées à BeCommerce ont le droit de devenir membres du conseil d’administration de l’association.

Van 2011 tot 2018 was Patricia Ceysens Voorzitter van BeCommerce. In 2019 nam Jan Vereecke - als langstzittend lid van de Raad van Bestuur - de fakkel over.  

Odoo - Voorbeeld 2 voor drie kolommen

Jan Vereecke

Président du Conseil d'administration & Trésorier de BeCommerce - Managing Partner au Sportpaleis d'Anvers & Tele Ticket Service

Expérience professionnelle 

Sinds 1985: mede-oprichter en co-producer van  Night of the Proms
Sinds 1986: Managing Partner van Tele Ticket Service
Sinds 1997: Managing Partner van Antwerps Sportpaleis

Jan Vereecke richtte in 1986 Tele Ticket Service op, samen met Jan Van Esbroeck en Stefan Esselens. Tele Ticket Service transformeerde de Belgische ticketing markt van brick-and-mortar (voornamelijk platenzaken) naar call-center diensten en logischerwijs naar een online bedrijf tdoor de opkomst van het internet.

Il est également président du conseil d'administration de BeCommerce & Managing Partner du Sportpaleis d'Anvers.

Les clés du succès

Denk op lange termijn en heb geduld.
Spreek en grijp in als het nodig is.
Benut kansen als ze zich voordoen.

Objectifs professionnels 

Gérer les différentes entreprises dans lesquelles je suis impliqué de manière à ce que les employés bénéficient et garantissent leurs opportunités de croissance.

Odoo - Voorbeeld 2 voor drie kolommen

Erik Cuypers

Group CIO - Maxeda DIY Group


Expérience professionnelle

Erik telt meer dan 25 jaar ervaring als CEO, CIO, docent en  board member.  Hij inspireert graag mensen en gelooft sterk in het menselijk kapitaal van organisaties en de hefboomwerking van  empowerment.  Met een sterke zakelijke oriëntatie, is hij altijd op zoek naar manieren om organisaties te verbeteren. Hij richt zich daarbij op de creatie van waarde voor aandeelhouders, klanten en werknemers. Erik toonde al meermaals aan dat hij veranderingen in organisaties van verschillende sectoren kan creëren en beheren. 

Sinds 2015: Group CDO van Maxeda DIY
2013-2015: CIO van JBC
2013: Interim Program Manager van VUB
2008-2011: CIO van Thomas Cook
2007-2008: Head Communications van ING
2002-2007: CIO van Cigna, Vanbreda International/Risk & Benefits
2001-2002: Managing Director van Cronos
1998-2001: CEO van Standaard Uitgeverij
Odoo - Voorbeeld 2 voor drie kolommen

Bénédicte Lobelle

CMO Nationale Lote rij

Professionele ervaring

Bénédicte Lobelle is CMO van de Belgische Nationale Loterij. Sinds 2014 werkt zij aan een sterk digitaal ecosysteem in een omnichannel bedrijf met miljoenen klanten. Bénédicte Lobelle draait al jaren mee in de wereld van digitale media en marketing.

Sleutels tot succes

Wees nieuwsgierig en probeer de minder voor de hand liggende dingen te bereiken. Blijf nuchter en doe het gewoon.

Professionele doelstellingen

Bijdragen aan de evolutie van het bedrijf op een duurzame manier.
Streven naar een optimale manier van werken met een toekomstgericht team.
Elk teamlid de mogelijkheid bieden zich te ontwikkelen en persoonlijke doelen die leden nastreven, te incorporeren.

Odoo - Voorbeeld 2 voor drie kolommen

Jonathan Hertog

Director Digital & E-commerce - Delhaize Le Lion/De Leeuw

Expérience professionnelle

Jonathan Hertog leidt het Digitaal & E-commerce team bij Delhaize België. Voor de traditionele voedingretailer neemt het belang van het digitale en online aspect steeds meer toe. Jonathan versterkte het team van Delhaize in 2015 met een groeistrategie (growth strategy) en een M&A (merger & acquisition) achtergrond in management consulting.

Odoo - Voorbeeld 2 voor drie kolommen

Remko Rijnders

General Managing Director BeNeLux

Expérience professionnelle

Remko Rijnders est l'une des forces motrices de MediaMarkt et de MediaSaturn. Il travaille pour la société depuis plus de 12 ans. En 2008, il a commencé comme directeur d'un magasin MediaMarkt local aux Pays-Bas. En 2015, il a été directeur de l'exploitation de MediaMarkt Turquie, ce qu'il a fait pendant environ trois ans. Aujourd'hui, Rijnders est directeur général du BeNeLux. Remko Rijnders est diplômé de l'université de Nimègue

Odoo - Voorbeeld 2 voor drie kolommen

Geert Kelchtermans

Director E-Transformation

Expérience professionnelle

Na zijn Masteropleidingen in Economie en Internationale Politiek, startte Geert in 2014 zijn carrière bij Belgacom als Product Manager IPTV.

Na een succesvolle lancering van Proximus TV in 2005 kreeg Geert al snel een leidende functie in het IPTV en convergentiedomein als Lead Manager TV. Met de ontwikkeling & lancering van TV Overal in 2010 was Proximus een van de eerste bedrijven om een volledige 3 schermenervaring aan te bieden voor het digitale TV aanbod (op tv, tablet en op het web).

In 2011 vervoegde Geert het marketing team van Proximus en werd hij Head of Marketing Acquisition voor alle residentiële vaste (telefoon, internet & tv) en mobiele producten.

Door de confrontatie met digitale uitdagingen creëerde Proximus mid 2014 een nieuwe afdeling: E-transformation. Geert kreeg in die afdeling de functie Director Digital Transformation & Studio. Het vooropgestelde doel: Proximus verder digitaliseren op de verschillende touchpoints met klanten (vinden, kopen, service, onderhoud, enzovoort) en een unieke customer experience creëren in een omnichannel omgeving.

Sleutels tot succes

"Customer first" denken.
Leer snel, faal snel
.  

Odoo - Voorbeeld 2 voor drie kolommen

Baudouin Boone

Corporate Secretary - BeCommerce & Legal Counsel - Unigro

Expérience professionnelle

Baudouin Boone est Corporate Secretary chez BeCommerce & Corporate Lawyer chez Unigro. Auparavant, il était déjà membre du comité juridique et économique de Comeos et était également avocat chez Electrabel.

Baudouin est titulaire d'un master en droit de l'Université de Namur et de la KU Leuven. Il a également suivi un programme de formation post graduat en fiscalité (Fiscale Hogeschool) et en gestion financière (KUL).

Odoo - Voorbeeld 2 voor drie kolommen

Hélène Portegies

CEO Yuzzu

Expérience professionnelle

Hélène Portegies is CEO of Touring Assurances. She has been part of the AXA Group for over 20 years. Starting as an Actuary she evolved to Pricing and Product Management functions.  In 2009 she joined Touring Assurances where the scope of her responsibilities progressively extended towards Operational functions taking over Marketing, Sales, Contract Management & Claims. Before becoming CEO in 2017 she was managing Operations and IT in the context of Touring Assurances' re-platforming project and transformation journey.

Les clés du succès

Wees positief en enthousiast.
Niet wachten, maar initiatief nemen en "doen".
Kansen creëren voor anderen.

Objectifs professionnels

Construire une organisation orientée au client. Créer une vision inspirante et une direction claire pour l’ensemble de mon équipe.