Market Monitor 2020 (NL) | BeCommerce

Sudpresse gaat een langdurig samenwerkingsverband aan met BeCommerce


Sudpresse en BeCommerce zetten zich in voor de promotie van e-commercespelers in Franstalig België 

Brussel, 6 juli 2020 - BeCommerce heet Sudpresse graag welkom als nieuwe Business Partner. Met deze samenwerking willen de twee spelers hun krachten bundelen om meer ruimte en zichtbaarheid te creëren voor e-commercespelers in Franstalig België. Dit vanuit een gedeelde ambitie naar een sterkere positionering in het Belgische digitale landschap en om een belangrijke rol te spelen in de evolutie van e-commerce in Wallonië en Brussel.

Sudpresse is dan ook trotse partner voor de vijftiende, speciale editie van de BeCommerce Omnichannel Award. Die awards zullen dit jaar de afsluiter vormen van Digital First op 22 oktober 2020 in Tours en Taxis. "Met het partnerschap willen we meer ruimte en zichtbaarheid creëren voor e-commercespelers in het Franstalige deel van het land", verduidelijkt Alexandre Lechien van Sudpresse.

Met deze samenwerking wil Sudpresse haar positie als nummer één in de Franstalige pers in België - zowel in print als digitaal -bevestigen en willen ze - in deze bijzondere tijden - de economie als geheel ondersteunen: op lokaal én regionaal niveau.

"Met een belangrijke partner als Sudpresse toont BeCommerce meer dan ooit aan dat we de sector van de digitale handel representatief vertegenwoordigen voor heel België", legt Sofie Geeroms, Managing Director van BeCommerce uit. "Lokale spelers zijn belangrijke hefbomen in het e-commercegebeuren dat juist geen grenzen heeft."

Sudpresse blijft in Franstalig België onoverkomelijk om bekendheid te krijgen en de handel weer op gang te brengen. Dynamisch en off-road daagt Sudpresse zichzelf uit om elke dag een andere visie op de actualiteit te bieden, met een lokale smaak. Met de journalisten van de verschillende redacties is met name de verschuiving naar digitaal perfect aan de orde gekomen. Het zijn deze uitstekende doelgroepen die steeds meer nationale en regionale adverteerders ertoe aanzetten om gebruik te maken van de sites van Sudpresse om een doelgericht publiek te bereiken. Dankzij hun optreden hebben Sudinfo.be en de betaalsites bijna twee keer zoveel publiek als hun eerste concurrent in de Federatie Wallonië-Brussel. Alle teams zijn vastberaden en willen deze goede resultaten de komende maanden bevestigen.


Boilerplate


Over BeCommerce

BeCommerce is de Belgische vzw die ondernemingen, actief op de Belgische markt in de digitale handel, samenbrengt. BeCommerce draagt bij tot het consumentenvertrouwen in de e-commerce door het verstrekken van een formeel vertrouwenskeurmerk aan webshops. Dankzij de certificatie, de security scans, de consumentenratings en beoordelingen van e-commercewebsites bouwt BeCommerce mee aan de groei van de sector.

BeCommerce brengt deze doelstellingen eveneens in de praktijk via bewustmakings-, informatie-, kennis- en onderzoeksprojecten en het ontwikkelen van een eigen Trustmark gedragscode. Bovendien draagt BeCommerce bij tot de creatie van een gunstig economisch en politiek klimaat voor de sector. In het bijzonder ijvert zij voor de opheffing van elke reglementaire beperking die de competitiviteit van de digitale handel met inbegrip van de verkoop op afstand en de verdere ontwikkeling ervan afremt in België.

Zij telt onder haar leden en partners voornamelijk webwinkels en bedrijven die actief zijn in de e-commerce sector en de verkoop op afstand, alsmede bedrijven die diensten leveren in de logistiek, betaling en IT.


Over Sudpresse

De 5 dagbladen (La Meuse, Nord Eclair, La Nouvelle Gazette, La Province en La Capitale) van het merk Sudpresse hebben maar één doel: het leveren van lokale kwaliteitscontent. De dagbladen van de Sudpresse Groep, trekken nu op alle media samen meer dan 695.920 lezers aan per dag.

Op het web hebben Sudinfo.be en de betaalde sites van de groep Sudpresse (LaMeuse.be, LaNouvelleGazette.be, LaProvince.be, NordEclair.be en LaCapitale.be) in februari 2020 een nieuwe mijlpaal bereikt. Gemiddeld bezochten 1.067.032 verschillende mensen deze websites dagelijks (exclusief aanmelding).

Dit alles maakt Sudpresse de marktleider in Wallonië en Brussels.