What’s next in e-commerce?

4 trends voor 2020.

Jeroen De Clerck van Generation Shop, e-commerce agency en organisator van Dag van de Webshop deelt enkele vooruitblikken op vlak van e-commerce. 

 

Jeroen De Clerck van Generation Shop, e-commerce agency en organisator van Dag van de Webshop deelt enkele vooruitblikken op vlak van e-commerce. 

Klanten zijn meer en meer op zoek naar experience bij het online winkelen. Door middel van audience targeting kan handelaar een onderscheid maken tussen trouwe en nieuwe klanten. Het is belangrijk om de webshop zo veel mogelijk aan te passen aan de noden van de klant. 

Door meer in te zetten om de omnichanel aanpak wordt bekom je  een centrale voorraadbeheer. Dit is zowel efficiënt voor de klant als voor de handelaar. De klant krijgt hierbij de flexibiliteit om zijn producten eender waar te bestellen. 

Er wordt  een groeiende aanbod op marktplaatsen zoals Zalando( vanaf 2020)  en Bol.com verwacht. Deze fungeren als tussenpersoon tussen handelaar en klant.  Jeroen noemt dit het “Bol.com-effect”. 

Met de opkomst van dergelijke marktplaatsen vragen veel handelaars zich af of het zich nog loont om een eigen webshop te ontwerpen. Grotere webshops worden alsmaar groter en kleinere webshops voelen zich genoodzaakt om een eigen niche te vinden of zich te onderscheiden met prijsstrategiën. 


Bron


Dinsdag 3 maart 2020