Ook handelaren op Amazon draaien reclamekraan dichter

Online handelaren gaven in de afgelopen twee weken zes procent minder uit aan reclame voor hun winkels op Amazon dan een jaar geleden blijkt uit cijfers van marketingbureau Quartile Digital. 

Odoo + afbeelding en tekst

 

Online handelaren gaven in de afgelopen twee weken zes procent minder uit aan reclame voor hun winkels op Amazon dan een jaar geleden blijkt uit cijfers van marketingbureau Quartile Digital. Zo heeft nu na  Coolblue ook  Amazon besloten om terug te schroeven op vlak van reclame. 

Producten die afstammen uit Chinese fabrieken blijven al weken stil liggen als gevolg van het Coronavirus. Het zijn vooral kleinere handelaars die zich genoodzaakt voelen hun prijzen te verhogen. 

Amazon hanteert strenge richtlijnen. Late leveringen of slechte klantenservice kunnen leiden tot de sluiting van een verkopersaccount, maar aangezien de situatie in China overmacht is raad de marktplaatexploitant verkopers aan om accounts “met vakantie” te sturen of bestellingen te weigeren. 


Bron


Dinsdag 3 maart 2020