Essentiële technologieën om te kennen als detailhandelaar

Een overzicht van nieuwe technologieën zoals onder andere: Data en AI, Virtual en augmented reality en spraaktechnologie

Odoo + afbeelding en tekst

Een overzicht van nieuwe technologieën zoals onder andere: Data en AI, Virtual en augmented reality en spraaktechnologie. 

Data en AI: 

Om de klant goed te kennen ( of in te kunnen schatten) is er slechts een manier en dat is het verzamelen van data. Dit kan je doen via slimme systemen of Artificial Intelligence (AI). 

Virtual and Augmented reality (VR and AR):

RV roept een virtuele wereld op, door middel van een bril of helm die je opzet. AR mixt virtuele elementen in de vorm van hologrammen met de echte wereld. Zo kan je bijvoorbeeld een hologram van een product virtueel in een echte ruimte tonen.

Spraaktechnologie:

Belangrijk om weten is dat gesproken zoekopdrachten anders zijn dan de getypte opdrachten. Als je op zoek bent naar een plantenwinkel in Gent, typ je als consument ‘plantenwinkel Gent’ in. Bij een gesproken zoekopdracht zeg je ‘wat is de hipste plantenwinkel in Gent?’. Via SEO-optimalisatie zorg je er als retailer voor dat jouw website hoog scoort in de zoekresultaten en meer kans heeft om als eerste genoemd te worden door Google. In mei lanceerde Google de Belgische versie van Google Assistant. 

Dinsdag 10/03/2020

Bron