Zalando zoekt verdere groei in luxe en tweedehands

De moderetailer pland zijn assortiment in 2020 uit te breiden met de toevoeging van luxemerken en tweedehandskleding. Ook het premiumsegment van Zalando zal verder uitbreiden. 

Odoo + afbeelding en tekst

Zalando zag in 2019 een stijging in omzetcijfers en dat voornamelijk in Q4. De verkoopcijfers dat Zalando tijden Cyber Week boekte gaven een forse duwen aan het totale omzetcijfer. 

De moderetailer pland zijn assortiment in 2020 uit te breiden met de toevoeging van luxemerken en tweedehandskleding. Ook het premiumsegment van Zalando zal verder uitbreiden. 

Zalando verwacht in 2020 de omzet verder op te drijven met 15 à 20% en een aangepast operationele resultaat te kunnen boeken tussen 225 en 275 miljoen euro. Daarbij is geen rekening gehouden met eventuele negatieve effecten van de coronavirus crisis, luidt het in een persbericht.


Dinsdag 10/03/2020

Bron