Pakjesdiensten en E-commerce op koers richting CO2-Neutraal transport

“Het verkleinen en zelfs neutraliseren van onze ecologische voetafdruk is één van de belangrijkste aandachtspunten binnen de visie van DHL Express” klinkt het bij Koen Van Tulder, Channel Manager van DHL. 

Odoo + afbeelding en tekst


“Het verkleinen en zelfs neutraliseren van onze ecologische voetafdruk is één van de belangrijkste aandachtspunten binnen de visie van DHL Express” klinkt het bij Koen Van Tulder, Channel Manager van DHL. 

Bedrijven, overheden en consumenten zijn zich steeds meer bewust van de ecologische voetafdruk van goederen- en pakjestransport. 

De Missie van DHL Express is om tegen 2050 CO2-neutraal te zijn. Zo is een van de peilers van het transportbedrijf zijn “Go Green”- label. 

Daarnaast hanteren ze de ‘last Mile’- Benadering waarbij het laatste deel van de lever traject wordt geoptimaliseerd. Dit door steeds meer gebruik te maken van elektrisch vervoer en fietskoeriers. Een belangrijk instrument in de ‘Last Mile’-benadering is de On Demand Delvivery ( ODD) waarbij de klant zelf kan bepalen waar zij of haar pakje gelverd kan worden. Hierbij kan de klant opteren voor één van de 350 Servicepoints.  


Dinsdag 17/03/2020

Bron