Koopol haalt €420.000 op met de ambitie om de "Google of e-commerce" te worden.

Koopol, een Carolo start-up gespecialiseerd in online prijsmonitoring voor commerciële merken, heeft Eura Nova in haar aandeelhoudersstructuur opgenomen.

Odoo + afbeelding en tekst

 

Koopol, een Carolo start-up gespecialiseerd in online prijsmonitoring voor commerciële merken, heeft Eura Nova in haar aandeelhoudersstructuur opgenomen.

Koopol laat merken toe om in real time, op een volledig geautomatiseerde manier, de manier waarop hun producten worden verkocht op e-commercesites (Amazon, in de lead) te volgen. De kunstmatige intelligentie (AI)-algoritmen die door de start-up zijn ontwikkeld, zullen een massa gegevens (Big Bata) analyseren om zinvolle informatie voor merken te extraheren. Koopol zal dus in staat zijn om abnormaal wederverkopersgedrag op te sporen, de verkoop van kopieën te identificeren, de commerciële prestaties van onlinemerken te evalueren en de verkoopprijzen van directe concurrenten te volgen.

De komst van Eura Nova, een bedrijf uit Louvain-la-Neuve dat al tien jaar gespecialiseerd is in Big Data en AI, is zowel een verrassing als een serieuze aanwinst voor Koopol. "Het is een geweldige kans om ze aan onze kant te hebben", legt Koopol's CEO uit. Naast hun financiële bijdrage zullen we een beroep kunnen doen op hun expertise en technologie".

Hoewel Henri Rion geen cijfers wil geven over de inkomsten van Koopol, geeft hij aan dat de opstart naar verwachting eind dit jaar kostendekkend zal zijn. Zodra deze mijlpaal is bereikt, zal de Carolo start-up waarschijnlijk nieuwe fondsen werven om de internationale ontwikkeling te versnellen.



Dinsdag 17/03/2020

Bron