Koeriers proberen elk contact te vermijden

De koeriersdiensten promoten een nieuwe aflevermethode aan huis, waarbij er geen menselijk contact is met de klant.


 

Odoo + afbeelding en tekst

 

De koeriersdiensten promoten een nieuwe aflevermethode aan huis, waarbij er geen menselijk contact is met de klant.

De sluiting van alle restaurants en van veel winkel¬ketens veroorzaakt een opstoot van het online shoppen en bestellen van maaltijden. En dat verhoogt de werkdruk bij de logistieke bedrijven die al die e-aankopen bij de consumenten moeten bezorgen. Zo meldt het internationale koeriersbedrijf DPD een abrupte toename van het werk¬volume in ons land met 30 procent.

Maar dat is niet de belangrijkste uitdaging, zegt Frank Jahn, salesmanager bij DPD Belux. ‘Uit bezorgdheid voor de gezondheid van onze medewerkers en van de klanten, lanceren we een alter¬natieve levermethode aan huis, zonder menselijk contact. Concreet: de klant weet wanneer wij langskomen en geeft DPD toestemming om het pakje achter te laten op een veilige plaats, bijvoorbeeld in de carport of aan de voordeur. De aflevering gaat door zonder dat de klant op de scanner van de koerier digitaal moet aftekenen voor ontvangst.’


Dinsdag 24/03/2020
Bron