Online verkoop minstens twee keer zo hoog als normaal

“ De verkoop van vrijetijdsproducten (reizen, vluchten, concerttickets, enz.) die voornamelijk via het internet worden verkocht, is catastrofaal”, zegt Sofie Geeroms, managing director van BeCommerce, de Belgische vereniging voor online handel. 

Odoo + afbeelding en tekst

 

De massale sluiting van winkels stimuleert onlinehandel. Voornamelijk voor materiële goederen.  “ De verkoop van vrijetijdsproducten (reizen, vluchten, concerttickets, enz.) die voornamelijk via het internet worden verkocht, is catastrofaal”, zegt Sofie Geeroms, managing director van BeCommerce, de Belgische vereniging voor online handel. 

Anderzijds is de verkoop van kleding, boeken, huishoudelijke apparatuur en computerapparatuur sterk gestegen. 

En ook voedingsmiddelen worden steeds meer via het internet verkocht. Bij Delhaize (die in een half uur wel 50.000 verbindingen registreert) en Carrefour zien hun verkopen verdubbelen. Ook Colruyt ziet zijn verkoop stijgen. Door de enorme toestroom van klanten ziet Colruyt zich gedwongen om  bestellingen via Collect & Go op te schorten tot minstens zaterdag. 

Nu bedrijven gedwongen hun winkels sluiten ziet men de vraag gedeeltelijk opschuiven naar e-commerce. 

Dinsdag 24/03/2020
Bron