De crisis heeft verschillende gevolgen voor de e-commerce sector

Terwijl de online verkoop in sommige sectoren sterk stijgt, daalt deze in andere sectoren bijna volledig, aldus Sofie Geeroms van de sectorfederatie BeCommerce op woensdag.

Odoo + afbeelding en tekst

 

De coronavirusepidemie en de maatregelen die genomen zijn om de verspreiding ervan tegen te gaan, hebben verschillende gevolgen voor de Belgische e-commerce. Terwijl de online verkoop in sommige sectoren sterk stijgt, daalt deze in andere sectoren bijna volledig, aldus Sofie Geeroms van de sectorfederatie BeCommerce op woensdag.

De maatregelen van de federale regering ter bestrijding van het coronavirus hebben geleid tot de sluiting van niet-essentiële winkels, terwijl burgers worden gevraagd thuis te blijven. Alle evenementen, concerten, sportwedstrijden en vele andere activiteiten zijn ook voor de komende weken geannuleerd.

Deze maatregelen hebben een impact op de e-commerce in België, zowel in positieve als in negatieve zin. Zo daalt de omzet van bedrijven die actief zijn in de online verkoop van tickets, reizen en entertainment aanzienlijk", zegt Sofie Geeroms. Aan de andere kant ondervinden bedrijven die kleding, voedsel of elektronische producten op het internet verkopen, zoals online apotheken, een toename van de vraag.

"Ik denk dat we dankbaar moeten zijn dat e-commerce er is om aan de primaire behoeften van mensen te voldoen," voegt Geeroms toe.

Dinsdag 24/03/2020
Bron