Op naar de kaap van 11 miljard online uitgaven!


Odoo • Een foto met een geweldige onderschrift
 

Volgens de cijfers van de BeCommerce Market Monitor werd er tijdens het laatste kwartaal van 2019 niet minder dan 8,38 miljard euro uitgegeven aan online aankopen in België. 

Volgens Sofie Geeroms, Managing Director van BeCommerce, moeten bedrijven er resoluut voor kiezen om mee te springen op de digitale trein. Via e-commerce-activiteiten bereiken bedrijven enerzijds nieuwe markten en klanten en anderzijds staan ze ook rechtstreeks in contact met hun klanten. 

Daarnaast merken we ook op dat platformeconomie een groeiende trend is. Steeds meer bedrijven kiezen ervoor om niet enkel via hun eigen webshop te verkopen, maar ook via handelsplatformen.

De consument is klaar en duidelijk: hij wil duurzaam online kunnen winkelen. Om dit te kunnen verwezenlijken is hij bereid om even te wachten op zijn aankoop of zelfs om te betalen voor de levering. 

Uiteraard blijft vertrouwen een cruciale factor in e-commerce.